طارمی در تب و تاب

گروه ورزش: شاید سال گذشته در چنین روزهایی هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد مهدی طارمی به سوژه اول فوتبال ایران تبدیل شود، اما این اتفاق به شکل معجزه‌آسایی رخ داد تا کشف علی دایی حالا سر به آسمان بساید. طارمی که ابتدای فصل گذشته از لیگ یک به پرسپولیس آمد، در حال حاضر نه تنها با ۶ گل زده آقای گل لیگ پانزدهم است، بلکه به بازیکن ثابت تیم ملی نیز تبدیل شده و آنجا هم نقش مهمی در معادلات فنی کارلوس کی‌روش ایفا می‌کند. با این وجود آنچه این‌روزها نام مهدی طارمی را به بحث اول محافل فوتبالی تبدیل کرده، چیز کاملا متفاوتی است.

جمعه همین هفته در حالی هشتاد و یکمین دربی تهران برگزار خواهد شد که پرسپولیس سه بازیکن در آستانه محرومیت دارد؛ کمال کامیابی‌نیا، علی علیپور و مهدی طارمی. در این میان طبیعی است که بیشتر نگرانی‌ها مربوط به همین نفر سوم باشد. طارمی که این روزها در اوج دوران آمادگی به سر می‌برد، در هر دو دربی سال گذشته نقش بسیار مهمی در پیروزی پرسپولیس ایفا کرد. او در بازی رفت به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت، یک بار تیر دروازه را لرزاند و یک پاس گل داد، در بازی برگشت هم بارها خط دفاعی استقلال را آزرد و در نهایت روی یکی از چند ضربه کاشته‌ای که گرفت، پرسپولیس به گل رسید. حالا مسلما بحث بودن یا نبودن او در شهرآورد شماره ۸۱ بسیار جدی و مهم است؛ آنچه سرنوشتش را خواست برانکو، رفتار این بازیکن و تصمیمات داور بازی با ملوان مشخص می‌کند!

کابوس ملوان

شاید بدترین خبر برای مهدی طارمی این است که بازی پیش‌دربی پرسپولیس برابر ملوان برگزار می‌شود؛ تیمی که همین یک ماه پیش او را از حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی محروم کرد! پرسپولیس در دور قبلی جام حذفی به مصاف ملوان رفت که طارمی با اخراج در این بازی، مسابقه ۱۳ آبان برابر ذوب‌آهن را از دست داد. او حالا مسلما دلش نمی‌خواهد کابوس ملوان برایش تکرار شود؛ به‌ویژه که مسابقات لیگ بعد از دربی تعطیل می‌شود و اگر او برابر انزلی‌چی‌ها کارت بگیرد، عملا وارد تعطیلات زودرس خواهد شد. حالا باید دید برانکو با این ملاحظات، طارمی را در ترکیب ابتدایی تیمش مقابل شاگردان استیلی به میدان می‌فرستد یا روی او ریسک نخواهد کرد؟

رکورد منفی

مهدی طارمی را همه با گل‌ها و پاس‌ گل‌هایش می‌شناسند، در حالی که او در این فصل اخطارهای زیادی هم دریافت کرده است. رقابت‌های فصل گذشته برای ستاره بوشهری با دریافت کارت قرمز در آخرین دقایق بازی با الهلال به پایان رسید و به نظر می‌رسد همین سایه همچنان بر سر او سنگینی می‌کند. طارمی امسال در لیگ و جام حذفی ۵ کارت زرد گرفته که برای یک مهاجم واقعا زیاد است. او برابر استقلال صنعتی و سیاه‌جامگان در لیگ اخطار گرفته، در بازی حذفی با پیکان هم کارت زرد دریافت کرده و در نهایت مقابل ملوان در همین تورنمنت دو کارت زرد گرفته و اخراج شده است. به عبارت دیگر حتی اگر پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی از سد ذوب بگذرد، طارمی در نیمه‌نهایی به‌عنوان یک بازیکن یک اخطاره و در آستانه محرومیت حاضر خواهد بود.

بلای جان

در دو مسابقه گذشته پرسپولیس برابر صبا و سیاه‌جامگان، دو صحنه مشکوک روی مهدی‌طارمی در محوطه جریمه رخ داد که داوران بر‌خلاف گذشته پنالتی نگرفتند. همزمانی این اتفاقات با پخش آنالیز برنامه نود در مورد شیوه پنالتی گرفتن طارمی باعث شده او بخشی از این داستان را از چشم عادل و دوستانش ببیند. به هر حال واقعیت این است که طارمی در حال حاضر زیر ذره‌بین داوران قرار دارد و همین مساله کار او را برای اخطار نگرفتن در مسابقه با ملوان سخت‌تر می‌کند.