«صفر» بزرگ مردم به دربی پایتخت
دربی پایتخت هرچقدر برای هواداران سرخابی لذتی نداشت، اما پخش گزارش‌های زیبا از حواشی و متن این بازی، شب نودی‌ها را گرم کرد.
به گزارش «ایسنا»، برنامه نود این هفته در حالی روی آنتن رفت که بازی‌های هفته بیست‌وسوم از جام حذفی توسط مسعود مرادی کارشناسی شد، سپس سراغ پرونده اصلی رفت. پرونده ویژه برنامه در رابطه با دربی خسته‌کننده ۷۸ بود و ابتدا گزارشی از نحوه اسکان هواداران در شب قبل بازی، بلیت‌فروشی و حاشیه‌های بعد از بازی پخش شد.
پرونده دربی هفتادوهشتم با پخش چند آیتم از این دیدار بسته شد و عادل فردوسی‌پور به همین تصاویر اکتفا کرد و گفت: بازی چندان ارزش نداشت که بخواهیم آن را تحلیل فنی کنیم و کارشناس بیاوریم.
سعید مظفری‌زاده که ۶ سال زودتر از زمان قانونی در دربی روز جمعه از دنیای داوری خداحافظی کرد، در برنامه این هفته حاضر شد تا درباره انگیزه‌اش از این تصمیم و همچنین برنامه‌هایش برای آینده صحبت کند.
داور بین‌المللی ایران در این مورد گفت: من مشکل خانوادگی نداشتم. جرقه این فکر دو سال پیش زده شد. من سفری به خارج داشتم که بعد از سه هفته به عربستان رفتم. در عربستان به من ابلاغ شد برای یکی از بازی‌های شهرستان باید به آنجا سفر کنم و در حالی که خانواده‌ام را ندیده بودم بعد از چند هفته به خانه برگشتم. در همین حین ابلاغ دیگری برای داوری به من شد که دخترم گفت ای کاش مرا هم اندازه فوتبال دوست داشتی!
وی افزود: من در آن روز تصمیم گرفتم با داوری خداحافظی کنم؛ اما تاثیرشرایط فعلی داوری در ایران را هم نمی‌توانم کتمان کنم. اگر فضا این نبود تصمیم دیگری می‌گرفتم و موضوع را با خودم طرح می‌کردم؛ اما الان بعد از فکر زیاد می‌خواهم به تحصیلاتم ادامه دهم.
پس از اینکه «ایسنا» از موافقت رئال‌مادرید برای سفر به تهران خبر داد، فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال‌مادرید با ارسال نامه‌ای به محمد رویانیان اعلام کرد حاضر است تیمش را در سال ۲۰۱۴ به تهران بیاورد که برنامه نود با توجه به اهمیت موضوع، این خبر را در برنامه خود پخش کرد و از سفر احتمالی این تیم مادریدی به تهران گفت.
از گزارش‌های دیدنی برنامه نود گزارشی بود که به همراه بازیگران طنز و ورزشکاران در خانه محراب قاسم‌خانی تهیه شده بود.
امیر جعفری، محراب قاسم‌خانی،‌ علیرضا انصاریان،‌ جواد رضویان، سیامک انصاری، اشکان خطیبی، خشایار الوند، امیر مهدی ژوله و رضا کریمی به درخواست عادل فردوسی‌پور برای تماشای بازی پرسپولیس و استقلال در منزل محراب قاسم‌خانی جمع شده بودند که در آخر نیز عادل فردوسی پور به جمع آنها ملحق شد.
پرسش پیامکی برنامه این هفته ‌نیز درباره کیفیت پایین دربی طراحی شده ‌و از مردم خواسته بود به بازی روز جمعه نمره بدهند.
گزینه‌های این مسابقه هم در قالب سه گزینه «صفر»، «یک تا ده» و «یازده تا بیست» طراحی شده بود که به نظر از همین آغاز برنامه مشخص بود ‌کدام گزینه در میان بینندگان برنامه نود طرفداران بیشتری دارد. در این مسابقه پیامکی حدود ۸۶ درصد مردم گزینه صفر را انتخاب کردند.