مصدومیت ستاره‌های بزرگ رویاهای شکسته جام جهانی

ویروس مصدومیت‌ها در آخرین روزهای باقی مانده تا آغاز رقابت‌های جام جهانی به شدت فعال شده و باعث شده تا زنگ خطر در اردوی ۳۲ تیمی که در رقابت‌های جام جهانی حاضر خواهند بود، به صدا در بیاید. غیبت ستاره‌هایی مثل دیدیه دروگبا یا ریو فردیناند، باعث کاهش سطح کیفیت رقابت معتبر جام جهانی می‌شود؛ رقابت‌هایی که میلیون‌ها نفر از سرتاسر دنیا از طریق تلویزیون‌ها به تماشای آن خواهند نشست.چه به دلیل مشکلات فیزیکی و جسمانی بازیکنان و چه به دلیل عدم راهیابی در برنامه‌ها و نقشه‌های سرمربی تیم‌های ملی، ستاره‌های بزرگ و صاحب‌نامی شانس حضور در رقابت‌های جام جهانی را از دست دادند تا یک درجه از سطح کیفی ایده‌آل رقابت‌ها کاسته شود. آن بازیکنانی هم که به رقابت‌ها راه یافتند، از سوی ویروس فیفا الک شدند تا تعدادی از تیم‌ها، صاحب‌نام‌ترین ستاره‌هایشان را از دست بدهند. جان اوبی میکل، دیدیه دروگبا و ریو فردیناند، کلیدی‌ترین ستاره‌های تیمشان بودند که احتمالا در جام جهانی غایب خواهند بود.موارد مشابهی نیز مایکل اسین یا لاسانا دیارا را از همراهی تیم‌هایشان در جام جهانی بازخواهد داشت. در حالی که در غنا همچنان همگان در حسرت غیبت اسین هستند، ولی نبود لاس در ترکیب خروس‌ها، ماجرا در حد یکی دو روز خبرساز بود و به سرعت به دست فراموشی سپرده شد. هرچند که باید پذیرفت که اسین کلیدی ‌ترین و سرشناس‌ترین مهره تیم ملی غنا بود.

اگر بخواهیم از یک تیم به عنوان بدشانس‌ترین تیم هفته‌های اخیر نام ببریم، می‌بایست به آلمان اشاره کنیم. آنها در اواخر ماه مه، شاهد مصدومیت کاپیتانشان، میشائیل بالاک در ترکیب چلسی بودند و بعد هم مصدومیت وسترمن و ترائچ.تیم چلسی بیشترین مصدومان را در رقابت‌های جام جهانی دارد. دیدیه‌دروگبا، مایکل اسین، میشائیل بالاک و اوبی میکل! البته نباید مصدومیت طولانی مدت بوسینگوا را نیز فراموش کنیم.البته جای شکرش باقی است که بازیکنانی مثل فان پرسی، گالاس، تورس یا سسک فابرگاس به موقع از بند مصدومیت‌هایشان رها شدند. اتفاقی که مثلا برای بوسینگوای پرتغالی یا اوچه نیجریه‌ای رخ نداد.

باز هم باید جای بازیکنان را که به خاطر انتخاب‌های سلیقه‌ای مربیان تیم‌های ملی به آفریقای جنوبی سفر نکردند، خالی کرد؛ دریبل‌های تماشایی رونالدینیو؛ گل‌های نیستلروی و دوندگی‌های بنزما.

مطمئن باشید که دلمان برای فوتبال کلاسیک بنی مک کارتی، شامه قوی گلزنی پاتو، خلاقیت‌های سمیرنصری، توانایی‌های کامبیاسو و زانتی و تعیین‌کنندگی جوزپه روسی در جام جهانی تنگ خواهد شد.