کارشناس باتجربه کشتی کشورمان گفت: تا زمانی که شرح وظایف افراد فنی فدراسیون مشخص نشود و پست‌های موازی وجود داشته باشد این انتصاب‌ها و جابجایی‌ها هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

منوچهر لطیف پیشکسوت کشتی و کارشناس باتجربه کشورمان در خصوص فضای موجود در کشتی کشور و انتصاب معزی‌پور بعنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان تصریح کرد: در توانایی و قابلیت‌های معزی‌پور هیچ شکی نبوده و نیست، بلکه موضوع اینجا است که در فدراسیون کشتی ساختار و سیستم درستی وجود ندارد. لطیف افزود: به عبارت بهتر صدور حکم‌های موازی و مسوولیت‌هایی که همواره با هم تداخل داشته و دارد باعث می‌شود تا هیچ کدام از اعضای این سیستم نتوانند بهره‌وری لازم را داشته باشند.وی ادامه داد: روزی که یزدانی خرم برای برزگر و سپس مهدیزاده حکم زد فردایش جلسه‌ای با وی داشتم و در همان جلسه اعلام کردم که اینگونه انتصاب‌ها و ایجاد پست‌هایی موازی نه تنها هیچ فایده و سودی نخواهد داشت بلکه باعث ایجاد تنش و حاشیه در کشتی نیز می‌گردد. ولی وی به این موضوع توجه نکرد و حاصلش نیز نتیجه‌ای شد که در باکو رقم خورد. الان هم موضوع هیچ فرقی نکرده، بلکه حیدری جوان و با انگیزه جای خود را به فردی با تجربه تر داده اما فضا همان فضای کار و شرایط نیز همان شرایط پیشین است.لطیف با اشاره به روحیات برزگر، مهدیزاده و معزی‌پور تصریح کرد: من هر ۳ این افراد را از سال‌ها پیش می‌شناسم، با معزی‌پور کشتی گرفته‌ام و کشتی‌های مهدیزاده و برزگر را نیز از جوانی دنبال کرده‌ام. به طور کل شناخت کاملی از روحیات و کردار آنها دارم و مطمئنم هیچ کدام از آنها نمی‌توانند زیر دست دیگری باشند که این خود امری طبیعی به نظر می‌رسد. البته فدراسیون و در کل برزگر قصد دارند فضا را طوری جلوه دهند که دست معزی‌پور باز است و اوست که تصمیم اول و آخر کشتی آزاد را خواهد گرفت اما حقیقت چیز دیگری است.

این کارشناس کشتی کشورمان در ادامه افزود: به اعتقاد من تا زمانی که برزگر در راس تصمیم‌گیری‌های کلان کشتی قرار دارد اصلا پست‌هایی مانند کمیته فنی و سرمربی چیز زائدی است و هیچ بهره ای ندارد. او باید خود سرمربیگری را نیز به عهده می‌گرفت تا تصمیم گیرنده، تمام‌کننده و اجراکننده هم خودش باشد. برزگر در حال حاضر عوامل خود را به عنوان کادرهای فنی تیمهای نوجوانان، جوانان و بزرگسالان چیده و در کمیته فنی نیز افرادی را دارد تا تصمیمات خود را نهادینه سازد.

کارشناس با تجربه کشتی کشورمان یادآور شد: معزی‌پور فرد کاربلدی است که در شناخت استعدادها و پرورش آنان یک نابغه به حساب می‌آید. او دست روی هر کشتی‌گیر که گذاشته قهرمان جهان و موفق از آب در آمده و همین موضوع نشان‌دهنده داشته‌ها و تجربیات آن فرد است اما همانطور که گفتم وی در این برهه از زمان هیچ کارآیی نخواهد داشت چراکه استقلال کاری ندارد و شرح وظایفش مشخص نیست.

منوچهر لطیف ادامه داد: شما مطمئن باشید معزی‌پور امروز در انتخاب کادرش نیز با فشار روبرو است و قطعا نمی‌تواند مربیان مورد نظر خود را معرفی نماید. من از همین الان هشدار می‌دهم که فدراسیون کشتی اجازه ندهد گزینه مورد نظر برزگر هدایت تیم ملی جوانان را بر عهده گیرد چرا که وی نه صلاحیت اخلاقی و نه فنی این کار را ندارد. البته در این موضع نیز تردید دارم که فدراسیون بتواند جلوی پافشاری برزگر بایستد و فرد دیگری را انتخاب نماید. انتخاب پیش روی فدراسیون انتخابی حساس است و باید دقت بیشتری روی آن صورت گیرد چرا که نزدیکی سرمربی جوانان و بزرگسالان مهم‌ترین عامل در راه داشتن تیم‌هایی شاداب و قدرتمند است که با روی کار آمدن گزینه مورد نظر برزگر این ارتباط به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.