علی کفاشیان

از تمامی‌باشگاه‌های کشور می‌خواهیم که در شفاف‌سازی ساختارهایشان تلاش جدی انجام دهند.

آنچه بیشتر از همه از باشگاه‌های لیگ برتر انتظار داریم این است که آنها به شفاف‌سازی ساختار باشگاه توجه بسیار زیادی داشته باشند و از آنها می‌خواهیم که کمتر وقت خود را به انجام مصاحبه درباره نتایج تیم، وضعیت مربیان و سرپرست و ... بدهند و بیشتر تلاش کنند تا شکل ساختاری باشگاه و بخش‌های درونی آن نظیر، بخش اقتصادی، معاونت‌ها، بخش‌های اجرایی و مسوولان مکاتبات باشگاهی شفاف شود.

فدراسیون فوتبال هم در این راه کمک شایانی را به باشگاه‌ها خواهد کرد و آنچه را که وظایفش باشد انجام می‌دهد. یکی دیگر از کارهایی که باید در فدراسیون و باشگاه‌ها انجام دهیم بحث آیین‌نامه‌ها است که باید مورد تجدید نظر و تصحیح قرار گیرد که در این راستا ما ابتدا آیین‌نامه هیات رییسه را در اولین قدم تصحیح کردیم و وظایف به روشنی مشخص است. همچنین باید در بخش‌های مختلفی چون وضعیت استادیوم‌ها و استاندارد شدن آنها مطابق قوانین afc عمل کنیم و فعال باشیم، چرا که معتقدم استادیوم‌های استاندارد زیادی در اختیار باشگاه‌ها قرار دارد که فقط به خاطره بخشی اشکالات جزیی مورد تایید قرار نمی‌گیرد که باید هر چه زودتر درست شود. فدراسیون مجمع دارد و مدیران باشگاه‌ها اعضای آن هستند و لذا باید دست به دست یکدیگر بدهیم و مشکلات را حل کنیم. معتقدم نگاه ما باید به تیم‌هایی که مشکلات زیادی دارند، به گونه‌ای نباشد که این تیم از دور رقابت‌ها حذف شود، چرا که این رسم مردانگی نیست و ما باید دست آن تیم را بگیریم.

باید برای تعامل با باشگاه‌ها و فدراسیون یک سیستم منظمی ‌تشکیل شود که در این راستا ما دستورالعملی را چندی پیش به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم و حیطه وظایف در نوع ارتباطات فدراسیون با باشگاه‌ها مشخص است و مطمئنا به ثمر رسیدن آن نیازمند کمک شماها است.

کسب چهار سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا را تنها تلاش فدراسیون فوتبال نمی‌دانم، چرا که این نتیجه زحمت و کوشش همه باشگاه‌ها و همکاریشان با فدراسیون بوده است. امیدوارم با پتانسیل زیادی که در فوتبال وجود دارد بتوانیم از این پس در قالب یک برنامه منظم در باشگاه‌ها و فدراسیون و همچنین بین این دو نهاد مسائل مختلفی از جمله حق پخش تلویزیونی، اسپانسرها و بخش درآمدزایی باشگاه‌ها از طریق مراجع مختلف پیگیری کرده تا بتوانیم حق فوتبال را آن‌طور که هست، بگیریم.

رییس فدراسیون فوتبال