ارزش بازیکنان سایپا بین 90 تا 110میلیون تومان

لیت بارسکی: به دنبال کسب بزرگ‌ترین افتخارات ممکن هستیم

مرتضی ناعمه

عکس: وب‌سایت اختصاصی سایپا گروه ورزش- اولین کنفرانس مطبوعاتی شرکت فرهنگی ورزشی سایپا در فصل ورزشی جدید به پاسخگویی «پیترلیت بارسکی» سرمربی آلمانی این تیم اختصاص داشت تا رسانه‌ها بیشتر با تفکرات او آشنا شوند. سجادی، مدیرعامل باشگاه و شهریاری، عضو ارشد هیات مدیره سایپا وی را در این کنفرانس مطبوعاتی همراهی کردند.

به دنبال افتخار

لیت بارسکی صحبت‌هایش را با تشکر از مدیران سایپا آغاز کرد: «از آقای رییس و اعضای هیات‌مدیره سپاسگزارم که افتخار سرمربیگری این تیم را به من دادند. من اهداف زیادی را برای این تیم در نظر گرفتم، قصد ما این است که همراه تیم به بزرگ‌ترین افتخارهای ممکن دست پیدا کنیم.»

کمک گرفتن از دایی

«در ایران تیم‌های کمی هستند که در حد سایپا باشند.» این جمله نشان از اعتماد به نفس بالای سرمربی تیم یازدهم جدول در فصل گذشته دارد. لیت بارسکی تاکید می‌کند که در فصل پیش‌رو با چالش‌های بزرگی روبه‌رو است به ویژه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که در این راه باید از داشته‌ها و دانسته‌های علی دایی کمک گرفت.

باید ذهنیت‌ها را بسنجم

هافبک میانی تیم ملی آلمان در جام جهانی ۹۰ با بیان اینکه هدف امسال ما موفقیت در هر سه جام است افزود: «من کارم را ۶ روز است آغاز کرده‌ام و در این مدت به ارزیابی وضعیت تیم پرداختم، روش کار من این است که ذهنیت بازیکنان تیمم را می‌سنجم و بر اساس آن برای تیم

برنامه می‌ریزم. وضعیت بازیکنان از جنبه‌های مختلف و ایده‌های من در نهایت آن برنامه‌ای است که در زمین می‌بینید.»

همه ما دنبال یک هدف هستیم

لیت بارسکی به زمان پیوستنش به سایپا اشاره کرد و گفت: «من در ۶ هفته اول توانمندی بازیکنانم را به حد قابل‌قبولی می‌رسانم و بعد از آن به دنبال اتفاقات دیگری خواهم بود. من و تیمم مکمل هم هستیم، مهم این است که به همراه کل تیم‌ برای رسیدن به یک هدف تلاش کنیم.»

من نمی‌ترسم

سرمربی آلمانی سایپا از نتیجه نگرفتن آلمانی‌هایی چون شلاونپر، زوبل، کوخ، لورانت و گده نمی‌ترسد: «هر کس دلایل خودش را برای عدم موفقیت دارد، من تاثیر منفی از این جریانات نمی‌گیرم. باید بدانید برای موفقیت در هر کشوری علاوه بر مباحث فنی لازم است آداب، رسوم و مردم آن کشور را هم بشناسید.»

دایی مثل بکن باوئر

«علی دایی، بکن باوئر فوتبال ایران است» این جمله پاسخ لیت بارسکی به خبرنگاری بود که او را از دخالت‌های علی دایی می‌ترساند. لیت بارسکی افزود: «ما باید بنشینیم و حدود نظرات دایی را در تیم مشخص کنیم، اگر چه شما به مساله‌ای اشاره می‌کنید که هنوز اتفاق

نیفتاده است.»

۴۲میلیارد ریال بودجه سایپا برای فوتبال

خبرنگار دنیای اقتصاد به شایعات مربوط به هزینه‌های هنگفت سایپا در فصل نقل و انتقالات اشاره می‌کند و از حمید سجادی، مدیرعامل سایپا می‌خواهد بودجه سایپا را برای فصل پیش‌رو بیان کند و توضیح دهد که آیا مبالغی که در رسانه‌ها درباره دریافتی بازیکنان سایپا منتشر می‌شود صحیح است یا نه؟

مدیرعامل شرکت فرهنگی - ورزشی سایپا پاسخ این سوال را به شهریاری عضو ارشد هیات‌مدیره سایپا محول می‌کند. شهریاری می‌گوید: ۴۲میلیارد ریال بودجه تیم فوتبال ما در فصل جاری است، برای جذب بازیکنانمان هم به طور میانگین بین ۹۰ تا ۱۱۰میلیون تومان پرداخته‌ایم.

خبرنگار دیگری از سقف قرارداد در سایپا سوال می‌کند، شهریاری می‌گوید: این جزو اسرار است. اصرار خبرنگاران به افشای این مبلغ به واسطه‌ دولتی بودن سایپا با یک پاسخ صریح روبه‌رو می‌شود: «هر موقع بقیه تیم‌ها و به طور خاص استقلال و پرسپولیس مبالغ قراردادهایشان را منتشر کردند ما هم این کار را انجام می‌دهیم.»

به دنبال تعامل

اما پایان‌بخش برنامه صحبت‌های مدیرعامل سایپا بود: ما سعی می‌کنیم در این باشگاه صداقت را سرلوحه قرار دهیم، تعامل خوبی با رسانه‌ها برقرار کنیم و از نظرات و انتقادات سازنده استفاده کنیم تا بتوانیم در همه عرصه‌ها به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا افتخارآفرینی کنیم.