آنجا، اینجا نبود آقای طارمی!

این اتفاق در پی بازگشت طارمی از اردوی تیم ملی هم برای او تکرار شد. مهاجم ایرانی در دو بازی رفت و برگشت برابر ترکمنستان موفق به گشودن دروازه رقیب نشد تا از آخرین گلی که به ثمر رسانده است، چیزی حدود دو ماه بگذرد. واپسین جشن گل طارمی مربوط به پنالتی موفق او برابر سوریه در مسابقه دراماتیک جام ملت‌های آسیا بود که با اخراج او از زمین و اشک‌هایش در پایان مسابقه در حافظه‌ها ماندگار شده است.

تاوان خروج رایگان

آنچه این روزها در پرتغال بر طارمی می‌گذرد، در حقیقت تاوان تحقق خروج او از پورتو به‌عنوان بازیکن آزاد است. مهدی در طول یک سال گذشته به‌طور آشکاری سودای حضور در یک تیم بزرگ‌تر را در سر داشته و خیلی تلاش کرد راهی باشگاهی دیگر در لیگی معتبر شود. در همین راستا در پنجره تابستانی چیزی تا حضور او در میلان باقی نمانده بود، اما آن انتقال به نتیجه نرسید تا بعدتر همسایه آبی‌پوش روسونری یعنی نراتزوری پا پیش بگذارد. طی هفته‌های گذشته اخبار زیادی درباره توافق نهایی و حتی حضور طارمی در تست‌های پزشکی باشگاه اینتر به انتشار رسیده که گویا همین مساله باعث خشم پورتو از مهاجم ایرانی شده است. برخی از هواداران شاید این میل پررنگ برای خروج را ناشی از بی‌معرفتی طارمی دانسته باشند و باشگاه هم از اینکه یکی از بهترین بازیکنان سال‌های اخیرش را به‌طور رایگان از دست خواهد داد، شاکی شده است. از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو در تلاش بوده باشد که تیمش را از حالا برای بازی بدون طارمی آماده کند. هر چه هست، مجموعه این اتفاقات شرایط سختی را برای فوروارد ایرانی به وجود آورده؛ مخصوصا که به تازگی نشریه معتبر گاتزتا دلو اسپورت چاپ ایتالیا نیز در گزارشی تحلیلی مدعی شده طارمی برای حضور روی نیمکت ذخیره‌ها جذب اینتر شده و سیمونه اینزاگی به او خبر داده است که نباید انتظار چندانی برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشد.

پرسپولیس را یادت هست؟

روزگاری که پرتغالی‌ها برای طارمی ساختند اما از یک جهت هم آدم را یاد داستان او در پرسپولیس لیگ شانزدهم می‌اندازد. حتما یادتان هست که طارمی بعد از آقای گلی در لیگ پانزدهم و با وجود توافق شفاهی برای تمدید قراردادش، ناگهان بی‌سروصدا همراه رامین رضاییان راهی لیگ ترکیه شد و سپس تصاویر عقد قرارداد هر دو بازیکن با ریزه‌اسپور به انتشار رسید. بعد هم هر دو با کلی مکافات به پرسپولیس برگشتند. در این میان رعایت نشدن تشریفات قانونی فسخ قرارداد از سوی طارمی، خود این بازیکن و باشگاه پرسپولیس را با مجازات‌های سنگین مواجه کرد. مخلص کلام اینکه آنجا، اینجا نیست که بی‌خبر ول کنی بروی، سر خود قرارداد ببندی، سر خود برگردی و با وجود کلی ضرر که به باشگاه رساندی، باز روی چشم بگذارندت. آنجا کمی حساب و کتاب‌دارتر است و حتی اگر از حق قانونی خودت برای مذاکره با باشگاهی دیگر در ۶ماه پایانی قرارداد فعلی هم استفاده کنی، یک وقت این‌طور نقره‌داغت می‌کنند!