قیمت میلگرد آجدار، میلگرد حرارتی و آهن آلات امروز

اما در پاسخ به این سوال که اساس شناسایی میلگرد چیست باید بگوییم که تنها از روی ظاهر نمی توان میلگردها را تشخیص داد، چرا که تفاوت در جنس، نوع کاربرد، قطر و حتی رتبه بندی میلگرد هم مطرح است، در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع میلگرد آجدار و حرارتی کلاف آشنا شوید.

میلگرد آجدار چیست؟

این میلگردها قابلیت خم شدن تا ۱۸۰ درجه را بدون ترک خوردگی یا شکستگی دارند. ویژگی‌های ساختاری آن‌ها امکان جوش دادن آن‌ها را با فلاش الکتریکی نظیر جوش قوسی و جوش لب به لب، ایجاد کرده است، میلگرد آجدار در جایی که احتمال ترک خوردگی بتن وجود دارد، در مقایسه با میلگردهای تابیده، سطح آجدار، پیوستگی بهتری را با سیمان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود ظرفیت تاب آوری کلی سازه، توسعه یابد و نیازی به استفاده از قلاب‌های انتهایی برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

از این رو، استفاده از آن‌ها هزینه تقویت و استحکام سازه را تا ۳۰ تا ۴۰ درصد، کاهش می دهد و باعث می‌شود این محصولات، به صرفه تر از محصولات مشابه باشند. غالباً میلگردهای آجدار، از فولاد حرارت دیده ساخته شده اند که باعث می‌شود نسبت به زنگ زدگی غیر مستعد شوند. این ویژگی بسیار مهم است چرا که با توجه به اینکه زنگ زدگی، حجم بیشتری را نسبت به فولادی که از آن شکل گرفته، اشغال می‌کند، بتن اطراف آن، فشار شدیدی را متحمل می‌شود که باعث ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن و در نهایت شکست سازه می‌شود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگردها

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت میلگرد تاثیرگذار است، سایز، ابعاد و وزن این محصولات است چرا که میلگردها با استاندارهای متفاوتی تولید می‌شوند. برای نمونه میلگردهایی که دارای وزن و مقاومت بالاتری هستند قیمت بالاتری هم دارند. برای مثال قیمت میلگرد سایز ۳۲ از میلگرد سایز ۲۰ به دلیل وزن بالا بیشتر است. قیمت میلگرد آجدار، ساده، کلاف و حرارتی به صورت روزانه در وبسایت فولادین به روز رسانی می  شود، شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت دقیق تر با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید.

میلگرد ساده

جنس میلگرد ساده از فولاد نرم است. سطح فولاد نرم، صاف بوده و شکل آن مدور است که در سایزهای مختلفی از ۶ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر در دسترس هستند. میلگرد ساده از استاندارد A۱ پیروی می کنند و لذا به این نام نیز شهرت دارند. از آن‌ها برای اهداف خاصی نظیر جوشکاری و آهنگری و در جاده‌ها و باند فرودگاه‌ها استفاده می‌شود اما استفاده از میلگردهای ساده، برای سازه‌هایی نظیر پل‌ها و دیگر سازه‌های سنگین، توصیه نمی‌شود.

روش های تولید میلگرد آجدار

روش نورد گرم :

در این روش ابتدا شمش های فولادی را در کوره هایی با دمای بیش از ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد ذوب می کنند. سپس، به کمک جک هیدرولیکی در ردیف های مشخصی ریخته و به داخل کوره های مخصوصی هدایت می کنند. در ادامه به کمک غلتک های بزرگ و مخصوصی  فشار زیادی را به این مواد مذاب وارد می کنند  تا به قطر های مورد نظر برسند.

نورد سرد :

فولادهای تولید شده با این روش، سخت تر و مقاوم تر هستند اما از شکل پذیری و انعطاف کمتری برخوردار اند .

قیمت امروز میلگرد حرارتی

قیمت امروز میلگرد حرارتی

قیمت میلگرد حرارتی به صورت روزانه در فولادین آپدیت می شود اما به دلیل نوسانات شدید بازار آهن توصیه می شود برای استعلام قیمت مقاطع فولادی با کارشناسان فولادین در ارتباط باشید. میلگرد حرارتی، یک نوع خاصی از میلگرد نیست و صرفاً به دلیل شرایط استفاده و کاربرد ویژه‌ی آن، این نام بر روی آن گذاشته‌شده است. به‌طورمعمول، در سازه‌های بتنی که سقف آن‌ها از تیرچه و بلوک ساخته‌شده است، پس از ریختن بتن، بتن در زمان سخت‌شوندگی ، دچار انبساط شده و همین امر، باعث ترک خوردن بتن به‌صورت سطحی و عمقی می‌شود.

میلگرد حرارتی چیست ؟

به طور کلی از میلگرد حرارتی با هدف جلوگیری از انبساط، انقباض و ترک خوردگی در بتن استفاده می‌شود. آرماتور حرارتی، عمدتا در سقف تیرچه بلوک و تیرچه یونولیت (کرومیت) به کار برده می‌شود. لازم به ذکر است به استفاده از میلگرد حرارتی در آیین نامه تاکید جدی شده است .

میلگرد حرارتی باید در دو جهت عمود برهم در قسمت بالای سقف (حدود ۲ سانتی‌متر پایین تر از سطح بالایی بتن) قرار گیرد. آرماتور حرارت و جمع شدگی باید حدود ۲ سانتی‌متر از یونولیت فاصله داشته باشد، تا میلگرد درگیری بیشتری با بتن پیدا کرده و باعث بهبود عملکرد آن شود.

خرید اینترنتی و آنلاین آهن آلات از فولادین

خرید اینترنتی و آنلاین آهن آلات از فولادین

 یکی از بزرگترین تامیین کنندگان مقاطع فولادی و آهن آلات در کشور می باشد، برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره خرید و خرید اینترنتی انواع میلگرد و آهن آلات می توانید از لینک زیر وارد وبسایت فولادین شوید و با کارشناسان فولادین ارتباط برقرار کنید.

https://fuladin.com/

خرید اینترنتی آهن آلات از فولادین

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.