تور کربلا اقساطی راه حل مقابله با گرانی قیمت‌ کاروان‌های کربلا

 این شهر همه ساله بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان را به سمت خود می‌کشاند و تقریبا در تمامی ماه‌های سال مورد استقبال قرار می‌گیرد. در دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و قرنطینه بودن کشورها، سفر به کربلا با محدودیت‌هایی مواجه شد و علاقه‌مندان را پشت درهای بسته منتظر گذاشت.

سفر به کشور عراق نیز مانند دیگر کشورهای دنیا، از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ۹۸ ممنوع شد و تا همین چند ماه اخیر ادامه داشت. با باز شدن مرزها، مشتاقان زیارت به سرعت برای سفر اقدام کردند، اما در این مسیر ناکام ماندند. قیمت تور کربلا در طول این ۲ سال رشد قابل توجهی داشت و تقریبا دو برابر شده بود.

بالا رفتن هزینه کاروان‌ها در کنار وضعیت بد اقتصادی این روزهای مردم، سفر را برای طیف وسیعی از عاشقان اهل بیت ناممکن کرد و باعث ناامیدی آنان شد. البته این ناامیدی پایدار نبود! در این شرایط تعدادی از آژانس‌های گردشگری و کاروان‌های زیارتی، تورهای اقساطی را به عنوان راه‌حلی برای مقابله با گرانی کاروان‌های کربلا ارائه دادند و مسیر را برای سفر علاقه‌مندان هموار نمودند. 

کربلا

هزینه‌ کاروان‌های کربلا 

سفر به کربلا با کاروان‌های زیارتی انجام می‌شود. کاروان‌های زیارتی تمامی کارهای مربوط به سفر مانند خرید بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما، رزرو هتل، وعده‌های غذایی، گشت داخل شهری، حمل‌ونقل بین شهری، بیمه مسافرتی و مداح را بر عهده داشته و هزینه آن را قبل از سفر از مسافران دریافت می‌کنند. این سفرها معمولا به صورت ترکیبی برگزار می‌شوند و دو شهر نجف و کربلا را در برنامه زیارتی خود دارند. در صورتی که امنیت برقرار باشد، سفر به کاظمین و سامرا نیز انجام می‎شود.

 کاروان‌های کربلا سفرهای خود را به دو صورت زمینی و هوایی برگزار می‌کنند. سفر زمینی با اتوبوس انجام می‎شود و هزینه کمتری نسبت به سفر هوایی دارد.  طبق بررسی‌های انجام شده، هزینه‌ کاروان‌های زیارتی کربلا در اواخر سال 98  در سفرهای زمینی 2 تا 2.5 میلیون تومان و در سفرهای هوایی 4 میلیون تومان بوده است.

این هزینه پس از گذشت 2 سال، حدود دو برابر رشد داشته است. در حال حاضر هزینه سفر کربلا به صورت زمینی حدود 4 میلیون تومان می‌باشد و سفر هوایی حداقل 8 میلیون تومان هزینه دارد. این مبلغ به زمان سفر، نوع پرواز و هتل محل اقامت بستگی دارد و تا 11 میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد. 

با یک محاسبه سرانگشتی به این نتیجه می‎رسیم که پرداخت این هزینه در شرایط نابسامان اقتصادی امروز کار چندان آسانی نبوده و برای بسیاری از خانواده‌ها تقریبا غیرممکن است. با توجه به قیمت‌های عنوان شده، سفر به صورت زمینی برای یک خانواده 4 نفره حدود 16 میلیون تومان هزینه دارد و اگر سفر به صورت هوایی انجام شود، این مبلغ به 32 میلیون تومان می‎رسد. در این شرایط بهترین راه‌حل، خرید تور کربلا به صورت اقساطی است. 

برخی از آژانس‌های گردشگری و کاروان‌های زیارتی، شرایط سفر را برای هم‌وطنان خود مساعد کرده و گزینه‌ای با عنوان تور اقساطی را پیش‎روی علاقه‌مندان قرار داده‌اند. با تور اقساطی دیگر نگران هزینه‌های سنگین سفر نخواهید بود. به راحتی و تنها با یک چک سفر می‎کنید و هزینه آن را به صورت اقساطی طی ماه‌های آینده می‌پردازید. 

تور کربلا

تور  کربلا اقساطی 

تور کربلا اقساطی یک گزینه  عالی برای شیفتگان حضرت اباعبدالله (ع) است. آن‌هایی که بیش از 2 سال منتظر سفر به دیار عاشقان بوده‌اند و پس از باز شدن مرزها، با افزایش عجیب قیمت‌ها روبرو شده‌اند. حالا دیگر هیچ نگرانی برای سفر ندارند. کافیست تور موردنظر خود را انتخاب کنند و به همراه خانواده راهی سفر شوند. 

در تور اقساطی تنها 20 درصد مبلغ تور از متقاضی دریافت می‌گردد و مابقی آن در اقساط 4 تا 10 ماهه دریافت خواهد شد. با این حساب اگر تور خریداری شده 8 میلیون تومان باشد، پیش پرداخت یک میلیون و ششصد هزار تومان خواهد بود و مابقی مبلغ به تعداد ماه‌ها تقسیم می‌شود. خرید تور تنها با یک چک انجام می‌شود و نیاز به ضامن ندارد.

چک ضمانت به مبلغ کل تور می‌باشد و به تعداد اقساط درخواستی نیز چک دریافت می‌گردد. سقف خرید برای هر چک ارائه شده، 30 میلیون تومان است. بنابراین، اگر سفر به صورت خانوادگی انجام شود و مبلغ کل بالاتر از 30 میلیون تومان باشد، دو چک یا بیشتر لازم است. چک‌های ارائه شده باید به نام شخص متقاضی یا یکی از بستگان درجه یک او صادر شود و در سامانه صیاد نیز ثبت شده باشد.

تور اقساطی کربلا

تورهای اقساطی، بهترین راه‌حل برای مقابله با گران شدن هزینه‌ کاروان‌های کربلاست. اگر دوست دارید به زیارت بروید، اما شرایط مالی‌تان اجازه این کار را نمی‌دهد، نگران نباشید. همین الآن با یکی از آژانس‎های ارائه‌دهنده تورهای اقساطی تماس بگیرید و بهترین تور کربلا را رزرو کنید.

در حال حاضر با گران شدن تورهای داخلی و خارجی، تعداد آژانس مسافرتی‌هایی که شرایط اقساط را به مسافران ارائه می‌کنند کم نیست، ولی باید توجه داشت که فقط تعداد اندکی از این آژانس‌ها شرایط متنوعی دارند و کیفیت توری که برگزار می‌کنند بالاست. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید تور، از اعتبار مجوز فعالیت آژانس مسافرتی از طریق سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اطمینان حاصل کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.