تداوم حمایت بانک پاسارگاد از قهرمانان کشتی

بانک پاسارگاد در ادامه حمایت‌های خود از ورزش ملی کشور، روز دوشنبه گذشته با برگزاری مراسمی از قهرمانان و دست‌اندرکاران تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور که در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۴ بر سکوی قهرمانی جهان ایستادند تقدیر به عمل آورد. همچنین در این مراسم به مناسبت روز خبرنگار، اصحاب رسانه مورد تقدیر قرار گرفتند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران اسفندماه سال گذشته در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۴ در آمریکا، عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به دست آورد.

این عنوان، سومین قهرمانی جام جهانی برای تیم ملی کشتی آزاد ایران بود. تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب با پیروزی برابر روسیه و آمریکا به عنوان قهرمانی جهان دست یافته بود.

همچنین تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در اردیبهشت ماه سال‌جاری با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های زیاد خود را برای حضور در جام‌جهانی آماده کرده بود، در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز موفق شد تیم ملی کشتی فرنگی روسیه را با اقتدار شکست دهد و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات، انتقام دوره گذشته را از روس‌ها بگیرد.در مراسم تقدیر بانک پاسارگاد از نام‌آوران کشتی آزاد و فرنگی کشور، دکتر رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی ایران، بااشاره به حمایت‌های این بانک از تیم‌های ملی کشتی، مدیران بانک پاسارگاد و به ویژه دکتر قاسمی، مدیرعامل این بانک را همکاران فدراسیون کشتی کشور نامید و گفت: در یک سال و اندی که از آغاز حمایت بانک پاسارگاد از کشتی ایران می‌گذرد، همیشه این بانک در کنار ورزش ملی بوده است. در حالی که در بیشتر مواقع کسی به معنای واقعی از این ورزش ملی حمایت نکرده است. وی این اقدام بانک پاسارگاد را حرکتی ماندگار نامید که هرگز از یاد و خاطره اهالی کشتی نخواهد رفت. رییس فدراسیون کشتی کشور با یادآوری مسابقات جهانی و آسیایی پیش رو گفت: اعضای تیم‌های ملی کشتی در این روزها به خاطر تمرینات طاقت‌فرسا، شرایط سختی را می‌گذرانند.

وی افزود: حجم تمرینات به حدی است که از توان جسمی ورزشکاران خارج است اما انگیزه‌های غیرمادی موجب می‌شود که این قهرمانان در مرز خستگی طاقت‌فرسای جسمی و روانی به پاخیزند و این بخشی از زندگی این قهرمانان است. به گفته خادم این وظیفه یک قهرمان است که در لحظه‌ای که دیگران می‌شکنند و فرومی‌ریزند، برخیزد و روی پای خود استوار بایستد. رییس فدراسیون کشتی کشور بار دیگر از حمایت‌های بی‌دریغ بانک پاسارگاد تشکر کرد و گفت: تا آنجا که اطلاع دارم این بانک به عنوان یک سازمان بزرگ مالی در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کند و ورزش کشتی را هم به عنوان ورزش ملی مورد حمایت قرار داده است. وی دکتر قاسمی، مدیر عامل بانک پاسارگاد را عضوی از خانواده بزرگ کشتی کشور خواند و تاکید کرد: از طرف خانواده کشتی از این اقدام بانک پاسارگاد تشکر می‌کنم. دکتر خادم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که اعضای تیم‌های ملی کشتی با کسب افتخارات بزرگ در سطح جهانی، این حمایت‌ها را ارج بگذارند.

سهم کشتی از افتخارات ورزشی

مهندس هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک هم در این مراسم از بانک پاسارگاد که به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی وظیفه خود دانسته تا از کشتی قهرمانی کشور حمایت کند تشکر کرد.

وی نیز این اقدام بانک پاسارگاد را در شرایطی که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی دیگر در این مورد احساس مسوولیت نمی‌کنند شایسته تقدیر دانست.مهندس هاشمی از تیم‌های ملی کشتی هم به خاطر سختی‌هایی که تحمل می‌کنند تشکر کرد و گفت» ما مسوولان باید این زحمات را قدر بدانیم و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم. وی با اشاره به ۷۰ سال حضور ایران در ورزش قهرمانی جهان گفت: در تمام این سال‌ها بیشترین افتخارات را کشتی گیران به دست آورده‌اند.

رییس کمیته المپیک تعداد مدال‌های به دست آمده در مسابقات جهانی و آسیایی را در این ۷۰ سال، ۴۹۸ مدال رنگارنگ ذکر کرد که در ۲۵ رشته ورزشی بوده و از این تعداد سهم کشتی اعم از آزاد و فرنگی ۱۶۳ مدال معادل ۳۳ درصد بوده است.

وی سهم ایران در ۱۶ دوره مسابقات المپیک را که مهمترین مسابقات جهانی است ۶۰ مدال ذکر کرد که سهم کشتی ۳۸ مدال معادل ۵/۶۳ درصد است.

مهندس هاشمی، رنگ مدال‌های به دست آمده را بسیار مهم دانست و افزود: این در حالی است که ۵۸ درصد مدال‌های طلای المپیک که ایران به دست آورده است، به کشتی کشور تعلق دارد و از تعداد مدال‌های طلای مسابقات آسیایی در ۱۳ دوره‌ای که ایران در آن حضور داشته، ۴۲ درصد به کشتی کشور اختصاص دارد.

وی با پذیرش این موضوع که به کشتی کشور بی‌توجهی شده است بار دیگر تاکید کرد که مسوولان ورزش باید حمایت‌های لازم را از این ورزش افتخارآفرین به عمل آورند. مهندس هاشمی، حضور رسول خادم را در هیات اجرایی کمیته المپیک به عنوان نشانه حمایت از این ورزش دانست و افزود: حضور ما به عنوان مسوولان ورزش کشور به واسطه فدراسیون‌ها و قهرمانان از جمله قهرمانان کشتی است. رییس کمیته المپیک با اشاره به اینکه رشته تحصیلی وی، ترتیب بدنی است، گفت: کم‌کردن وزن به میزان ۱۰ تا ۱۲ کیلو و تکرار این کاهش وزن برای حضور در مسابقات جهانی، اقدامی است که از هر کسی برنمی‌آید و تا کسی آن را تجربه نکند به دشواری این امر پی نمی‌برد.

سال سخت کشتی

منصور برزگر، پیشکسوت کشتی ایران و مربی ‌فعلی تیم‌ملی کشتی‌ هم در این مراسم گفت: زبان ما اهالی کشتی برای تشکر از مدیران بانک پاسارگاد و به ویژه دکتر قاسمی قاصر است. وی افزود: امسال سال سختی برای کشتی است زیرا مسابقات مهمی در پیش روست و همه از قهرمانان کشتی کشور انتظار پیروزی دارند. برزگر کشتی را ورزش باستانی ایرانیان دانست که ریشه در فرهنگ و ادب سرزمین ما دارد.

برزگر با گلایه از بی‌توجهی به این ورزش ملی گفت: متاسفانه کشتی‌ ما همیشه بدهکار است و حمایت جدی از آن نمی‌شود.

وی به حمایت‌های مردمی از این ورزش اشاره کرد و افزود: مردم ما عاشق کشتی هستند و در تمام سال‌های گذشته از پیش از انقلاب با پیروزی‌های مرحوم تختی مردم گریسته‌اند و هنوز هم به این ورزش عشق می‌ورزند اما مسوولین آن طور که شایسته است از این ورزش ملی و افتخارآفرین حمایت نمی‌کنند.وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک نماینده کشتی و گوش شکسته، دست تمام کسانی را که مثل مدیران بانک پاسارگاد قدمی برای حمایت از این ورزش برمی‌دارند می‌بوسم و از آنها تشکر می‌کنم.

حمایت‌ها ادامه می‌یابد

دکتر مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد، آخرین سخنران این مراسم بود.

وی نیز با اشاره به افتخارآفرینی‌های قهرمانان کشتی کشور گفت: این افتخارات، یک سرمایه اجتماعی است که در این شرایط سخت جهانی که کشور مورد تهاجم اقتصادی و فرهنگی قرار گرفته، روحیه ملی را تقویت می‌کند. دکتر قاسمی میزبانی از تیم‌های ملی کشتی را افتخاری برای بانک پاسارگاد دانست و افزود: از اینکه جامعه کشتی کشور ما را همکار خود بدانند به خود می‌بالیم.

وی با اشاره به ناآرامی‌های منطقه خاورمیانه و عراق گفت: این گروهی که به نام دولت اسلامی در عراق دست به جنایات فجیع می‌زنند، بخشی کوچک از ارتش صدام هستند و جوانان این کشور در برابر تهاجم ارتش یکپارچه صدام ایستادند.

وی افزود: امروز شما قهرمانان، یادآور دلاوری‌های آن جوانان هستید و یادآور تمام فداکاری‌هایی که برای این سرزمین شده است از آرش کمانگیر تا شهدای جنگ تحمیلی. به گفته دکتر قاسمی، ارزش کشتی‌گیران فقط کسب مدال نیست بلکه آحاد جامعه از جوانان و دانشجویان تا کارمندان و مردم کوچه و بازار و ایرانیان خارج از کشور از این افتخارات به خود می‌بالند و روحیه می‌گیرند.وی نیز تاکید کرد که وقتی همه خسته می‌شوند و از پا می‌نشینند این قهرمانان ملی هستند که قیام می‌کنند و «خستگی» را خسته می‌کنند.دکتر قاسمی خاطرنشان کرد: این روحیه جز باور به خدا و اتکا به او به دست نمی‌آید.

وی تجلیل از قهرمانان ملی را افتخار بانک پاسارگاد دانست و افزود: قطعا با مادیات نمی‌شود پاسخ این افتخارآفرینی‌ها را داد و ما هم چنین قصدی نداریم بلکه می‌خواهیم برای خودمان رضایتی به دست آوریم و بگوئیم که مطمئن باشید به یاد شما هستیم. وی خطاب به اعضای تیم‌های ملی کشتی گفت: شما در قلب تک‌تک ملت قرار دارید و الگوی یک انسان توحیدی هستید.

افتخارات بانک پاسارگاد

دکتر قاسمی همچنین به نام پاسارگاد اشاره کرد و گفت: ما برای انتخاب این نام زمان قابل توجه و بررسی دقیقی را صرف کردیم.

پاسارگاد به معنی مرکز ایرانیان است و نام پاسارگاد نیز یادآور افتخارات معنوی و توحیدی است. وی گفت: ما نیز در بانک پاسارگاد تلاش کردیم تا ایران را سربلند کنیم و هم‌اکنون نام این بانک در صنعت بانکداری کشور می‌درخشد. به گفته وی طی چهار سال متوالی، بانک پاسارگاد طبق رتبه‌بندی مجله تخصصی بین‌المللی «بنکر» به عنوان بانک برتر جمهوری اسلامی ایران شناخته شده و در بین یکهزار بانک دنیا رتبه ۲۳۳ را دارد.

وی افزود: بانک پاسارگاد ۹ سال پیش، نخستین شعبه خود را در بیست و سوم آذرماه که مصادف با تولد حضرت امام رضا (ع) بود در مشهد مقدس افتتاح کرد و با ارادتی که به این حضرت داریم، بانک خود را بانک رضوی می‌دانیم. دکتر قاسمی ۹ سال گذشته را برای بانک پاسارگاد سال‌هایی دانست که راهی طولانی را طی کرده و افتخارات بزرگی را پدید آورده است. وی همچنین به حمایت‌های بانک پاسارگاد طی ۷ سال گذشته از برترین‌های کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۶۰۰ زندانی مسعر با حمایت بانک پاسارگاد از زندان آزاد شده‌اند.

دکتر قاسمی، حمایت‌های بانک پاسارگاد از کشتی کشور را کافی ندانست و گفت: با دکتر خادم جلساتی داریم تا بتوانیم از افکار بلند ایشان برای حمایت‌های بیشتر از خانواده کشتی بهره ببریم. وی همچنین از تصمیم مدیران بانک پاسارگاد برای حمایت از پیشکسوتان کشتی کشور خبر داد و افزود: در مراسم جداگانه‌ای از این عزیزان نیز تقدیر به عمل خواهد آمد. مدیرعامل بانک پاسارگاد در پایان سخنان خود همچنین به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌ها تقدیر کرد.به گفته وی در شرایطی که خبرنگاران با زحمت و مرارت، وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند باید از آنها تجلیل کرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و سهام بانک پاسارگاد از ۳۰ هزار تا ۱۲۰ هزار سهم از ۵۱ تن از اعضای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی و دست‌اندرکاران این ورزش ملی تجلیل به عمل آمد.

تداوم حمایت بانک پاسارگاد از قهرمانان کشتی

تداوم حمایت بانک پاسارگاد از قهرمانان کشتی