گروه بنگاه‌ها- دبیر اجرایی همایش هم‌اندیشی بازنگری در قراردادهای نفتی، گفت: بخش خصوصی مشارکت گسترده و فعالانه‌ای در برگزاری این همایش دارد.
به گزارش دبیرخانه این همایش، مهرداد حسینی اظهار کرد: دبیرخانه اجرایی همایش در کنار شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی این رویداد مهم و کلیدی صنعت نفت ایران، موفق شده است تا مشارکت جمع گسترده‌ای از فعالان کلیدی بخش خصوصی را در قالب حامیان و اعضای پانل‌ها و میزگردها جلب کنند.
حسینی از مشارکت فعالان کلیدی صنعت نفت و گاز در این رویداد خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا حضور فعالانه بخش خصوصی در کنار مدیران باسابقه دولتی، بتواند تجربه متفاوت وکم‌نظیری از تعامل میان بخش دولتی و خصوصی را در ترمیم قراردادهای نفتی به عنوان یک میراث ملی ماندگار، ثبت نماید. حسینی همچنین افزود: در این هم‌اندیشی علاوه‌بر رئیس کمیته علمی، برخی از اعضای کمیته علمی، شورای سیاست‌گذاری، روسا و دبیران پانل‌ها و میزگردهای تخصصی از میان نمایندگان بخش خصوصی انتخاب شده و همه تلاش کمیته بازنگری قراردادهای نفتی به عنوان برگزار کننده این رویداد، بر فرصت سازی برای شنیدن صداهای مختلف و همچنین دیدگاه‌ها و نظرات متخصصان عرصه‌های مختلف است.
دبیر اجرایی همایش هم اندیشی بازنگری در قراردادهای نفتی، از ثبت همه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای ارائه شده پیش و همزمان با برگزای همایش هم‌اندیشی به نام افراد و همچنین ارائه و انتشار آنها در مستندات، خبر داد.
وی در ادامه گفت: رویکرد برگزار‌کنندگان هم‌اندیشی، فرصت‌سازی برای حضور حداکثری فعالان و متخصصان حوزه‌های مختلف صنعت نفت و گاز ایران در مساله بهبود قراردادهای نفتی است، از این رو دبیرخانه اجرایی نیز کوشش کرده است تا از تمام ابزارهای ارتباطی برای تعامل با بخش خصوصی و دولتی و جلب مشارکت آنان در بخش‌های مختلف هم‌اندیشی، بهره‌مند شود.
حسینی مشارکت فعالانه بخش خصوصی را نشانه خوش‌بینانه توفیق کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در راه دشواری دانست که پیش رو دارد.