اگر می‌خواهیم مشکل مسکن را حل و قیمت‌ها را تعدیل کنیم باید به تعاونی‌های مسکن بهای بیشتری بدهیم. دکتر اکبر علی‌گلی، مدیرکل تعاون استان تهران، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تعاونی‌های مسکن از ۲۰ تا ۳۰‌درصد توانشان استفاده می‌کنند و بقیه توان و ظرفیت آنها خالی است و دولت می‌تواند با مساعدت شهرداری‌ها بخش اعظمی از تصدیگری خود را به تعاونی‌های مسکن بدهد و تعاونی‌های مسکن این آمادگی را دارند با در اختیار گرفتن امکانات مناسب به تامین مسکن اقشار نیازمند کمک کنند.

وی بهترین راهکار تعدیل قیمت مسکن را بهادادن به تعاونی‌های مسکن دانست و اظهار کرد: دادن زمین‌های ارزان قیمت و ارائه تسهیلات مناسب موجب تولید بیشتر خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون صرف‌نظر از اینکه اعلام می‌شود برخی عوامل متعدد و پیرامونی در بازار مسکن موجب افزایش قیمت شده‌اند روند عرضه و تقاضا بی‌تاثیر نبوده است. به عبارت دیگر اگر تولید زیاد شود، ولی کسی نیاز نداشته باشد، قیمت‌ها خود به‌خود کاهش می‌یابد و چنانچه نیاز به کنترل باشد تنها‌درصدی از آن قابل کنترل خواهد بود.

علی گلی تصریح کرد: دولت باید به تعاونی‌ها خصوصا در کلانشهرها بها بدهد و مسوولان وزارت مسکن نیز با جدیت بیشتری این قضیه را دنبال کنند تا قیمت‌ها کنترل شود.

مدیرکل تعاون استان تهران تاثیر سیاست‌های اتخاذ شده در بخش مسکن را مقطعی دانست و ادامه داد: برخی از این سیاست‌ها می‌تواند در کوتاه مدت به تورم بیانجامد، ولی در شرایط فعلی افزایش تولید باعث کنترل قیمت مسکن خواهد شد و گرنه وام‌های مسکن اثرچندانی ندارند، به عنوان نمونه اعطای وام‌های ۱۸‌میلیونی کمکی به خرید واحدهای مسکونی ۵۰ تا ۱۰۰‌میلیونی نمی‌کند.