به گزارش پایگاه خبری شهر،  نشست علمی - تخصصی «بررسی چالش‌‌‌های موجود در پایش سلامت پل‌‌‌ها با تاکید بر افزایش تاب‌‌‌آوری شهر تهران» با محوریت گروه مطالعات زیرساخت و عمران شهری با حضور محمدصادق خیرخواه،  مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی،  امیرکیوان قربانی‌‌‌‌تنها،  عضو هیات علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران و جمعی از مدیران فنی و کارشناسان پژوهشی مرتبط با این موضوع برگزار شد.

حسین شورورزی،  مدیرگروه مطالعات زیرساخت و عمران شهری مرکز مطالعات و برنامه‌‌‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه نظم نوین جهانی در راستای رشد و توسعه جمعیت،  پیچیدگی‌‌‌های مدیریت شهری و ظهور و پدیدار شدن تکنولوژی و فناوری‌‌‌های نوین رویکرد متفاوتی یافته است،  گفت: باید علم را به فناوری،  فناوری را به صنعت و صنعت را به توسعه کلان‌شهر تهران متصل کنیم. وی افزود: بهره‌‌‌مندی از فناوری‌‌‌های نوین در پایش سلامت سازه‌‌‌ها و زیرساخت‌‌‌های شهری از جمله پل‌‌‌ها،  جایگاهی ویژه در افزایش عمر مفید سازه‌‌‌ها،  کاهش هزینه‌‌‌های نگهداشت در طول دوره بهره‌‌‌برداری،  افزایش ایمنی و جلوگیری از خسارت‌‌‌های مالی و جانی ایفا می‌‌‌کند.

محمد صادق خیرخواه،  مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی نیز با حضور در این نشست تاکید کرد: حوزه تعمیر،  نگهداری و پایش سلامت سازه‌‌‌ها امری حائز اهمیت است و اگر به وضعیت پایش سلامت و نگهداری از سرمایه‌های زیرساختی توجه نشود،  تاب‌آوری کلان‌شهر تهران و حتی کشور از جهات مختلف تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی،  تعداد پل‌‌‌های موجود در شهر تهران را بالغ بر ۷۶۰ دستگاه پل سواره‌‌‌رو عنوان کرد و گفت: با توجه به تعداد بالای پل‌‌‌ها و تنوع آنها به لحاظ سیستم‌های سازه‌‌‌ای،  کاهش هزینه‌‌‌های تعمیر و نگهداشت پل‌‌‌ها و بهسازی لرزه‌‌‌ای از مهم‌ترین اهداف مدیران شهری است. وی مهم‌ترین چالش‌‌‌های پیش رو در مدیریت شهری را در حوزه پایش سلامت سازه تشریح و تاکید کرد که لازم است متخصصان حوزه پایش سلامت پل‌‌‌ها در این حوزه،  مجموعه شهرداری تهران را یاری دهند.