مدرسه کسب‌وکار اینسید

فاطمه ابوالحسن‌لو

بخش نخست

شعار: مدرسه‌ای برای تمام دنیا

سال تاسیس:۱۹۵۷

نوع: خصوصی مبالغ وقف جهت تاسیس:۱۳۵/۶ میلیون پوند

رییس دانشگاه: دیپک.سی. جین

هیات علمی: بیشتر از ۲۵۰ نفر

دانشجویان ارشد: بیشتر از ۱۰۰۰ نفر

دانشجویان دکترا: بیشتر از ۶۵ نفر

موقعیت: پاریس(فونتن بلو)

وب سایت: Insead.edu

مدرسه اینسید (این کلمه برگرفته از اول حروف انستیتوی اروپایی مدیریت اجرایی می‌باشد) یک مدرسه بین‌المللی کسب‌وکار و یک مرکز تحقیقاتی است. این مدرسه در مکان‌های مختلفی از جلمه پاریس، آسیا (سنگاپور) و خاورمیانه (دبی) مرکز تحصیلاتی و در اسرائیل مرکز تحقیقاتی دارد. این مدرسه برنامه تمام وقت مدیریت کسب‌وکار MBA و برنامه دکترا و چند برنامه مختلف اجرایی ارائه می‌دهد.

برنامه مدیریت MBA این دانشگاه توسط رسانه‌های مختلفی از جمله بیزنس ویک، QS رتبه ممتاز را دریافت کرده است و توسط مجله فایننشال تایمز رتبه ۴ را همزمان با استنفورد از آن خود کرده است.

برنامه یکساله مدیریت کسب وکار این دانشگاه برای چندین سال متوالی بالاترین امتیاز‌ها را به خود اختصاص داده است. و در نهایت مجله فوربز در رتبه‌بندی مدارس غیرآمریکایی رتبه ۱ را به این دانشگاه تخصیص داده است.

دانشجویان این مدرسه این شانس را دارند که از طریق برنامه‌های همکاری دانشگاه با مدارس مختلفی چون وارتون در سه قاره مختلف ادامه تحصیل بدهند. همزمان با شروع سال ۲۰۱۰ همکاری این مدرسه با مدرسه کسب‌وکار کلوگ نیز آغاز شد.

این مدرسه با مدارس‌هاروارد، استنفورد، کلوگ معاهده چند جانبه همکاری در زمینه فرصت‌های شغلی دارد و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فوق می‌توانند به پایگاه فرصت‌های شغلی دانشگاه‌های یکدیگر دسترسی داشته باشند.

دانشگاه اینسید در سه موقعیت جغرافیایی دانشگاه دارد که دانشگاه مادر در فونتن بلو واقع در پاریس، فرانسه می‌باشد دیگری در بوئنا ویستا، سنگاپور و آخری نیز در ابوظبی است که مرکز ابوظبی فقط جهت ارائه برنامه‌های اجرایی می‌باشد. برنامه MBA هم در پاریس و هم در آسیا (سنگاپور) تدریس می‌شود که البته دانشجویان بین دو پردیس می‌توانند جابه‌جا شوند. البته دانشگاه در آمریکای شمالی، یعنی نیویورک دفتر کاری و مرکز تحقیقاتی دارد.

برنامه‌های اجرایی

برنامه‌های اجرایی دانشگاه عبارتند از: برنامه‌های مدون و برنامه‌های باز که این برنامه‌ها در هر سه پردیس دانشگاه تدریس می‌شود.

شرکت‌کنندگان معمولا از مدیران عالی یا ارشد سازمان‌ها می‌باشند که دارای سابقه کاری طولانی در صنعت یا سازمان خود هستند یا از افراد جوانی می‌باشند که پتانسیل بالقوه بالایی در طی مدارج و رساندن سازمان به اهداف خود دارند. تقریبا ۹۵۰۰ نفر از ۱۲۰ کشور مختلف سالانه در مدرسه کسب‌وکار اینسید

تحصیل می‌کنند.

برنامه تمام وقت MBA

برنامه تمام وقت مدرسه مجموعه‌ای از دروس انتخابی و اجباری است که دروس اجباری هسته اصلی تحصیلی و عبارت است از مدیریت مالی، اقتصاد، رفتار سازمانی، حسابداری، اخلاق، بازاریابی، آمار، مدیریت عملیات، آنالیز سیاسی و بین‌المللی، مدیریت زنجیره تامین و استراتژی بنگاه.

تقریبا ۸۰ درس انتخابی نیز در زمینه‌های حسابداری، کنترل، علوم تصمیم‌گیری، اقتصادی، علوم سیاسی، کارآفرینی و شرکت‌های خانوادگی مالی، بازاریابی، رفتار سازمانی، استراتژی و تکنولوژی و مدیریت عملیات ارائه می‌شود.

برنامه تمام وقت حدود ۱۰ ماه به طول می‌کشد و شهریه بالغ بر ۶۹,۰۰۰ دلار دارد که میانگین کمک هزینه تحصیلی سالانه ۱۳,۰۰۰ دلار است و برای پذیرش در آن داشتن مدرک زبان ایلتس یا تافل و GMAT با حداقل ۷۰۰ نمره ضروری می‌باشد و متقاضیان باید ریزنمرات لیسانس، نامه‌های انشایی و توصیه نامه خود را ارائه نمایند و در نهایت اینکه ۹۲ درصد پذیرفته شدگان این مدرسه از دانشجویان بین‌المللی هستند.

برنامه دکترا

دانشگاه اینسید در زمینه‌های مختلفی دانشجوی دکترا می‌پذیرد که عبارتند از: علوم تصمیم‌گیری، مالی، بازاریابی، رفتار سازمانی، استراتژی، مدیریت علمیات و تکنولوژی. برای پذیرش در دوره دکترا داشتن مدرک لیسانس، نمره GMAT یا GRE و مدرک تافل زبان

ضروری است.