غلامعلی پورعطایی، نوازنده دوتار و خواننده آوازهای عارفانه و عاشقانه خراسان که او را با قطعه «نوایی نوایی» می‌شناسیم، این روزها حال خوبی ندارد و بیمار و منزوی در منزلش بستری است. مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به اعتراضات مطرح شده در خصوص رایت فیلم «شهر موش‌ها ۲» گفت: در ازای مشارکت ۱۰ درصدی در این فیلم، سهم رایت «شهر موش‌ها ۲» را به تهیه‌کنندگان واگذار کردیم.

برج میلاد تهران که تابستان امسال طی برنامه‌هایی میزبان شاعران، نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان شده است، ۱۵ شهریور در سومین نشست «یک فنجان شعر» و آخرین برنامه این فصل، علاقه‌مندان را برای شنیدن شعر و ترانه و طنز دعوت کرده است. در این روز، شاعران و ترانه‌سرایانی چون محمدعلی بهمنی، جلیل صفربیگی، حامد ابراهیم‌پور، علیرضا بهرامی، عباس کریمی، هادی حسینی‌نژاد و زنبق سلیمان‌نژاد برای علاقه‌مندان شعرخوانی خواهند کرد.

مسابقه عکاسی «نگاه» با موضوع ارتباط انسان و حیوان در جامعه شهرنشین، دامپزشکی و حیات وحش ۱۴ مهرماه برگزار می‌شود.

فرانسیس مک دورماند، بازیگر مجموعه تلویزیونی «فارگو» جایزه ویزیونری جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد.

در آستانه هجدهم شهریور و سالروز درگذشت جلال‌آل‌احمد، خواهرزاده این نویسنده شهیر ایرانی بخشی از یادداشت‌های روزانه این نویسنده را برای نخستین بار منتشر کرد.

موزه هنرهای زیبای شیراز با به‌کارگیری طرحی از معمار شهیر فنلاندی «آلوار آلتو» و همکاری معماران برجسته ایرانی و فنلاندی ساخته می‌شود.

با حضور شورای سیاست‌گذاری و مدیریت جدید تالار محراب فعالیت‌های این مجموعه وارد مرحله تازه‌ای شده و این گروه تجهیز سالن‌ها را به سرعت آغاز کرده است. قرار است یک پارکینگ پنج طبقه با ظرفیت ۱۵۰ خودرو نیز در اختیار محراب قرار ‌گیرد تا تماشاگران آسوده‌تر به دیدن نمایش‌ها بنشینند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی سیدعباس صالحی را به‌عنوان رئیس بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.