لاپید مقابل نتانیاهو ایستاد/ هیچ بهانه ای برای عدم تبادل اسرا نیست

 «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مورد تلاش‌های بین‌المللی برای پیشبرد توافق تبادل اسرا صحبت کرده است.

خبر مرتبط
لاپید به این کشور عربی می رود +جزییات

منابع خبری گزارش دادند که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سفری کوتاه به ابوظبی می‌رود.

روزنامه رای الیوم نوشت، لاپید در این توییت نوشت به بلینکن اطلاع داده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ بهانه سیاسی برای عدم توافق برای بازگرداندن اسرا ندارد چرا که او اکثریت مردم مخصوصا خانواده‌های اسرای صهیونیستی و اکثریت کنست را در اختیار دارد.

با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا، رژیم صهیونیستی و حماس ماه‌هاست که برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم هستند.

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به این امر متهم می کند که در برابر تهدیدات وزیر دارایی و امنیت داخلی این رژیم درباره سرنگونی کابینه در صورت عدم حمله به رفح تسلیم شده است.

جنبش حماس هرگونه توافق درباره تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه را مشروط به پایان جنگ، خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه، آزادی بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق خود و ورود کافی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه کرده است.

طبق گزارش کانال ۱۲ عبری، ۱۳۳ اسیر صهیونیستی در غزه هستند در حالی که حماس اعلام کرده ۷۰ نفر از این اسیران در حملات ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا عصر سه شنبه دارد فلسطین اشغالی شد و با رئیس رژیم صهیونیستی، نتانیاهو، لاپید و نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیستی دیدار کرد.

این هفتمین سفر بلینکن به خاورمیانه از زمان شروع جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.