یک هنرمند پیشکسوت می‌گوید همیشه به برگزاری حراجی‌ها و چوب خوردن آثار و بالا رفتن قیمت‌شان مشکوک است. پرویز کلانتری در گفت‌و گو با «ایسنا» در پاسخ به این سوال که عواید آثار او که در حراجی‌ها فروخته می‌شود مانند اثری که در حراجی تهران فروخته شد به چه کسی می‌رسد؟ اظهار کرد: آن اثر من که در آخرین حراجی تهران فروخته شد، در اختیار یکی از مجموعه‌داران بود. بنابراین عواید حاصل از فروش آن به همان مجموعه‌دار می‌رسد. ولی قرار شده است که از آن اثر با توجه به اینکه از مبلغ تعیین شده، بالاتر فروخته شده است، مبلغی هم به من تعلق ‌گیرد. این مبلغ را یا قرار است که برایم بیاورند یا قرار است که به حسابم بریزند. بعد از حراجی مجموعه‌داری که آن اثر را خریده بود، نزدم آمد و از من خواست با یکدیگر عکسی بگیریم.

کلانتری اضافه کرد: من با این نگاه تردیدآمیزی که نسبت به حراجی‌ها داشتم، چندی پیش در یک حراجی که برای کمک به بیماران، در گالری شیرین برگزار شد شرکت کردم. در آن زمان متوجه شدم که مدام چوب می‌زنند و قیمت اثرم به شکل عجیبی بالا می‌رود و بعد نیز همان اثر با قیمت عجیب و غریبی فروخته شد. با خودم فکر می‌کردم داستان این بازی‌ها چیست؟ در ادامه زنی آمد به من گفت، اثر تو را من و همسرم خریدیم ولی آن را برای «دپو» در انبار نگرفته‌ایم و می‌خواهیم آن را به دیوار خانه‌مان بیاویزیم، ولی با این همه من نگاه تردیدآمیزی نسبت به این حراجی‌ها دارم.

او درباره هنرمندانی که چندان مطرح نیستند ولی آثارشان در این حراجی‌ها با قیمت نجومی فروخته می‌شود، بیان کرد: احتمالا این هنرمندان اسپانسری دارند که بلد است قیمت آثارشان را بالا ببرد. البته در موارد دیگری هم هست که اثر هنرمندی که فوت کرده‌ است مانند سهراب سپهری با قیمت عجیب و غریب فروخته می‌شود؛ درحالی‌که روحش هم از این ماجرا خبر ندارد و در شعرش می‌گوید «دل خوش سیری چند؟»