اجرای گرم رستاک
- گروه موسیقی فولکلور «رستاک» یکشنبه شب با اجرای قطعاتی محلی روی سن جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر رفت.
به گزارش «ایسنا»، گروه رستاک در تک اجرای جشنواره فجر امسالش چیزی برای مخاطبان کم نگذاشت‌، اما به نظر می‌رسید نقطه‌ ضعف این کنسرت، تماشاچیان تالار وحدت بودند که حتی با گذشت یک ربع از شروع کار، به رفت‌و‌آمد خود ادامه دادند. ساعت ۱۸:۳۰ بود که گروه موسیقی رستاک با سرپرستی «سیامک سپهری» کار خود را با نواختن قطعه «بارون» آغاز کرد. ترانه دوم که «رعنا»ی گیلکی بود هم نواخته شد، اما انگار تماشاگران قصد نداشتند به رفت‌وآمد و همهمه پایان دهند.
تشویق خارجی‌ها توسط لوریس چکناواریان
- لوریس چکناواریان که در اجرای گروه آلمان و ارمنستان در قالب جشنواره موسیقی فجر حاضر شده بود، دو نوازنده این گروه را تشویق و تمجید کرد. اجرای «رسیتال ویلن‌سل» توسط آنیا لخنر از آلمان و پیانو آرتور آوانسف از ارمنستان شامگاه یکشنبه در سالن ایوان شمس با استقبال مخاطبانی همراه شد که طبق معمول اجراهای بخش بین‌الملل جشنواره، بیشتر اهالی دانشگاهی یا آهنگسازان و نوازندگان موسیقی کلاسیک بودند. لوریس چکناواریان که در پایان قطعه‌ها به شکل مشهودی به تشویق این دو هنرمند می‌پرداخت، در پایان نیز برای تشکر و تمجید از کار آنان، در پشت صحنه سالن حاضر شد. یکی از نکات ویژه اجراها در سالن ایوان شمس، آغاز برنامه راس ساعت اعلام شده است.
نورافشانی موبایل‌ها در اجرای سون
- گروه موسیقی «سِون» در چهارمین روز از برگزاری بیست‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر میزبان علاقه‌مندان موسیقی پاپ با دو نوبت اجرا بود. هنگام اجرای قطعه «ستاره» کلیپی هم از این قطعه موسیقایی در صفحه نمایش صحنه برای تماشاگران پخش شد. حین اجرای این قطعه آرش قنادی از تماشاگران خواست که موبایل‌های خود را روشن کنند تا به قول وی فضای داخل سالن ستاره باران شود. آرش قنادی، یکی از خوانندگان این گروه قبل از اجرای «قطعه اول تیتراژ سریال زمانه» به انتشار چند ماه گذشته آلبوم جدید گروه سون اشاره کرده و گفت: آلبوم دوم گروه سون ساعت ۸ صبح ۲۸ مرداد وارد بازار موسیقی شد و حتم دارم که ساعت ۸ و سه دقیقه صبح دانلود شد. من از شما خواهش می‌کنم وقتی قطعه‌ای از آلبوم یک هنرمند موسیقی در هر ژانری را شنیدید و از آن خوشتان آمد اورجینال آن را تهیه کنید.