گرمی صدای همایون شجریان در شب سرد آئینه‌ها

همایون شجریان در قالب گروه «سیاوش» کنسرت «آئینه‌ها» را در قزوین به روی صحنه برد. در این کنسرت که به تهیه کنندگی «سعید رضا کیائی» در سالن نمایشگاه بین‌المللی این شهر به‌روی صحنه رفت، گروه در دو بخش «مقام اصفهان» و «دستگاه نوا» برنامه‌اش را اجرا کرد. در بخش اول که با خیام خوانی همایون آغاز شد، «مهتاب»، «خداوندان اسرار» و «جانی و صد آن» آثاری بودند که به آهنگسازی «سهراب و کیخسرو پور ناظری» با اشعاری از حافظ و مولانا و خیام اجرا شدند تا در ابتدای اجرا، سالن محل برگزاری برنامه با سکوتی دلنشین شاهد هنرنمایی گروه باشد.

پس از پایان این بخش و در شروع بخش دوم، تار و سنتور به ارکستر اضافه شدند تا گروه با انرژی بیشتری به اجرای پارت دوم برنامه اش بپردازد. «نگار»، «ساز و آواز» و «آئینه ها» آثار بعدی بودند که با انرژی فراوان نوازنده‌ها در سالن اجرا شدند و همین انرژی بالا باعث شد جمعیت حاضر بارها در بین تک نوازی‌های نوازنده‌ها، به تشویق‌های ممتد آنها اقدام کنند.

تک‌نوازی کمانچه و دو نوازی کمانچه و سنتور بخش‌های پر هیجان بعدی بودند که درک متقابل نوازنده‌های این ساز‌ها را به خوبی عیان کرد. «از عشق» و «هفت دریا» هم بخش‌های انتهایی اجرا گروه بود که پس از آن اعضای گروه همه با هم در جلوی سن حاضر شدند و به همه جمعیت سالن ادای احترام کردند تا حاضرین به صورت ایستاده دقایقی را به تشویق آنها بپردازند.