یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو برای هریسون فورد

جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره لوکارنو به هریسون فورد ـ بازیگر سرشناس هالیوودی ـ اعطا شد. برگزارکنندگان شصت‌وچهارمین جشنواره فیلم لوکارنو روز جمعه طی مراسمی جایزه «یوزپلنگ افتخاری» یک عمر دستاورد سینمایی را به «هریسون فورد» اعطا کردند. شصت‌وچهارمین جشنواره فیلم لوکارنو در حالی آخرین روز برپایی خود را پشت سر می‌گذارد که با استقبال شدید مخاطبان مواجه شده است و تعدادی از مطرح‌ترین سینماگران سرشناس چون کلودیا کاردیناله، ژرارد دو پاردیو، ایزابل هوپر، هریسون فورد،‌ دانیل کریگ، برونو گانتس، دانیل برول و لسلی در آن حضور دارند.

اولیویه پره، مدیر هنری این فستیوال که در شهر کوچک لوکارنو در سوئیس برپا می‌شود، علت استقبال از این فستیوال را فقط مربوط به حضور سینماگران سرشناس ندانسته و اعلام کرده است این فستیوال از اهداف اولیه خود که کشف استعدادهای جوان است، تخطی نکرده است.

«هریسون فورد» بازیگر ۶۷ ساله سینمای هالیوود اعلام کرد: به این زودی تصمیم ندارم بازنشسته شوم و در سال‌های آینده به هنرپیشگی ادامه خواهم داد.

بازیگر «جنگ ستارگان» افزود: یکی از چیز‌هایی که درباره بازیگری دوست دارم، این است که تو نقش شخصیت‌های پیرتر را بازی می‌کنی، هیچ مشکلی به‌وجود نمی‌آید.

شصت‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم «لوکارنو» سال آینده از ۱۳ ـ ۳ اگوست (۱۳ تا ۲۳ مرداد) سال ۲۰۱۱ در شهر لوکارنو کشور سوئیس برگزار می‌شود.