مرگ روزنامه‌نگار نوگرا

مرگ این روزنامه‌نگار اقتصادی در شبکه‌های مجازی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد و همکاران و یاران قدیمی‌اش خاطرات بسیاری از او نقل کردند.

دکتر علیرضا بختیاری، مدیرمسوول گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد»، درباره مرگ این روزنامه‌نگار نوشته است: «خبر درگذشت آقای ایرج جمشیدی روزنامه‌نگار خلاق و با‌سابقه و موسس روزنامه آسیا همه ما را غمگین و ناراحت کرد. این ضایعه را به همسر گرامی ایشان سرکار خانم دکتر باقری‌نیا و سایر بازماندگان آن مرحوم محترم تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای آن مرحوم، تمنای رحمت و مغفرت دارم.»

ستاره جاوید، روزنامه‌نگار، نیز که با جمشیدی در روزنامه آسیا همکاری داشت نوشته است: «ضایعه درگذشت نابهنگام آقای ایرج جمشیدی، قلبم را فشرد. سردبیری خلاق و نوگرا با ذهنی داینامیک و قلبی باز که شمّ‌ تشخیص بالایی در شناسایی استعدادهای بکر در عرصه رسانه داشت.او از نخستین و صدالبته معدود سردبیرانی بود که بدون نیاز به متقاعد کردن، حمایت کرد تا کرسی روزنامه‌نگاری مد در روزنامه آسیا به صورت مستقل پا به عرصه بگذارد و به حیات خود در این روزنامه خلاق که اتفاقا رسم و راه خودگردان شدن مطبوعات جهت حفظ استقلال حرفه‌ای را هم خوب بلد بود، ادامه دهد. به پاسداشت حق معنوی آقای ایرج جمشیدی که در بالندگی روزنامه‌نگاری مد و ژورنالیسم تلویزیونی در بستری کلاسیک داشت، بی‌شک نام او در تاریخ شفاهی و مکتوب مطبوعات ایران و تاریخ شفاهی روزنامه‌نگاری مد ایران، به یادگار باقی خواهد ماند.»

قرار است مراسم تشییع پیکر این روزنامه‌نگار باسابقه امروز ساعت ۱۰ صبح در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا برگزار شود. همچنین مراسم یادبود ایرج جمشیدی روز دوشنبه ۹ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.  این خبر روز گذشته با واکنش‌های بسیاری از روزنامه‌نگاران باسابقه و پیشکسوت در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.