افتخار می‌کنم بازیگر مجنون هستم

حامد بهداد بازیگر شناخته شده سینمای ایران جوابیه‌ای در پاسخ به فریبرز عرب‌نیا نوشته است که در برنامه تلویزیونی هفت بی‌اشاره مستقیم، بهداد را به مجنون‌وار رفتار کردن وخود را به‌جای مارلون براندو نشاندن متهم کرده بود. یادداشت حامد بهداد دیروز برای کافه سینما فرستاده شد. بخش‌هایی از این نامه را در زیر بخوانید: شنیده‌ام در برنامه هفت در جهت تغییر مسیر فرهنگی سینمای جهان، یک مشت افاضات ایراد کرده‌اید و پای از گلیم ادب فراتر نهاده، به قصد اهانت، تلویحا مرا بازیگری مجنون و به دور از اصول اخلاق حرفه‌ای که به فکر سرنوشت مردم نیست، خوانده‌اید. گویا نامی هم از مارلون براندو برده بودید. از صنعت ایهام استفاده کردید یا دغدغه ادب داشتید؛نمی دانم. اینکه مردم به تماشای سریال مختار می نشینند، ربطی به توانایی محدود شما در بازیگری و ایفای نقش مختار ندارد.

شاید هر بازیگر دیگری هم جای شما بود از این همه مواجهه با لبخند عمومی دچار توهم می شد. والا شما قبل از مختار کجا بودید و بعد از آن کجا هستید؟ شکلات داغ؟! اتفاقا بر این عقیده ام که نقطه ضعف سریال مختار شیوه بازی شخص خود شما است. از این رو دستمزدی که به شما پرداخت شده از سرتان هم زیاد است و به گمانم آن مبلغ، حق بازیگرانی مثل فرهاد اصلانی و اکبر زنجانپور بوده است.

حرمت رسانه را نگه دارید ، سینما یا تلویزیون مقدس است شما نباید از آن به عنوان وسیله‌ای در جهت خودکامگی و جاه طلبی خودتان استفاده کنید. گفته‌اید که فلانی مجنون است،من افتخار می‌کنم که بازیگری مجنون هستم ،چون اصل جنون است و عشق است، نه آن مشخصات من درآوردی که برای بازیگر کامل شدن در برنامه هفت بر شمردید.