تقدیر از «مختارنامه»ای‌ها در غیاب کارگردانش

مراسم تقدیر از عوامل سریال «مختارنامه» یکشنبه ـ هشتم خردادماه ـ در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. در ابتدای این مراسم رضا رویگری ـ بازیگر نقش «کیان» در سریال «مختارنامه»- درباره نقشش گفت: من برای ایفای نقش «کیان» در سریال مختارنامه انتخاب شدم، به دلیل اینکه آقای میرباقری پیش از این در سریال «مسافر ری» بازی مرا دیده بود، بنابراین من را برای نقش کیان انتخاب کرد و با کمال میل پذیرفتم. به عقیده من برای داوود میرباقری بازی کردن افتخار است. من شخصا در هر حالی و بدون اینکه نقش را بخوانم بازی در سریال‌ها و فیلم‌های میرباقری را می‌پذیرم.همچنین در ادامه یکی از حضار پرسشی کلی را مطرح کرد و پرسید نقش‌هایی که هر کدام از شما در سریال «مختارنامه» ایفا کرده‌اید آیا واقعا تاثیری بر خود شما داشته است و تغییری در درون شما به وجود آورده است؟ که الهام حمیدی در پاسخ به این پرسش گفت: به عقیده من هر نقشی برای خودش مقدس است و هر کسی در چنین نقش‌هایی بازی کند باعث افتخار است. در سریال «یوسف پیامبر(ع) و مختارنامه شخصیت‌هایی که داشتم هر دو نقش‌های مقدسی بودند که این نقش‌ها را جزو سعادت‌هایی می‌دانم که خدا نصیبم کرد.

او درباره همکاری‌اش با داوود میرباقری ـ کارگردان سریال مختارنامه ـ یادآور شد: من می‌دانستم که همیشه همکاری با آقای میرباقری جاودانه می‌شود و اثرهای ماندگاری از خود بر جای می‌گذارد. من نقش شیرین ایرانی در سریال مختارنامه را دوست داشتم به دلیل اینکه او تنها زن شیرین ایرانی بود و زمانی که مظلومانه به شهادت رسید خیلی زیبا بود. به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم تقدیر از عوامل سریال مختارنامه فریبا کوثری ـ بازیگر نقش عمره در سریال مختارنامه ـ در پاسخ به پرسش مجری که پرسید چطور در این نقش قرار گرفتید که توانستید بینندگان را جذب کنید؟ گفت: عمره در واقع نقش زنی است که همیشه پشتوانه همسرش بود، کسی که در قیام مختار بسیار همراه بود. باعث افتخارم است که چهارمین همکاری‌ام با داوود میرباقری در سریال مختارنامه بود، اگر من در نقشم موفق بودم و برای بینندگان تاثیر گذار بودم همه از تلاش‌های کارگردان بود. در پایان مراسم تقدیر از عوامل سریال مختارنامه از مرحوم پروین سلیمانی، محمود بنفشه خواه و رضا آقایی که در سریال مختارنامه بازی کرده بودند یادی شد و تقدیرنامه‌ای از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشجویان به عوامل سریال مختارنامه اهدا شد.

به گزارش ایسنا، قرار بر این بود که این مراسم با حضور کارگردان سریال مختارنامه، داوود میرباقری و حامد میرباقری، بازیگر نقش وهب همراه باشد که آنها در این مراسم حضور نداشتند.