ممکن بود راننده لیموزین شوم

او افزود: استفاده از اصطلاح آفریقایی-آمریکایی هم توهین است. من اصلا چنین عنوانی را قبول ندارم. برای سیاه‌پوستان در تمام طول مسیر تا به امروز عناوین مختلفی درست شده و من نمی‌دانم چطور این چیزها رواج هم پیدا می‌کند؛ اما وقتی از آفریقایی- آمریکایی استفاده می‌شود معنی آن واقعا چیست؟ او گفت: مگر آفریقا یک کشور است؟ آفریقا یک قاره است مانند اروپا. مانند وقتی که می‌گویید ایرلندی-آمریکایی یا ایتالیایی-آمریکایی و نمی‌گویید اروپایی-آمریکایی.

وقتی مصاحبه‌کننده جمله‌ای از دنزل واشینگتن را تکرار کرد که گفته بود، من خیلی به سیاه‌پوست بودنم افتخار می‌کنم اما سیاه‌پوست تمام چیزی نیست که من هستم، فریمن گفت: دقیقا همین‌طور است. کاملا موافقم. وی همچنین افزود: بسیار به موفقیت‌های حرفه‌ای دنزل واشینگتن حسادت می‌کنم؛ دلم می‌خواست همه آن کارها را من هم انجام داده بودم. فریمن که اکنون در حال بازی با فلورانس پیو در «یک آدم خوب» است همچنین به اوایل کارش و زمانی که در دهه ۱۹۶۰ بازیگری را شروع کرد پرداخت و از نقش‌های کوچک تا برنامه کودکان را برشمرد.

او یادآور شد که معتقد است امروز صنعت سرگرمی فراگیر شده در حالی که آن زمان بازیگران سیاه‌پوست بیشتر در نقش‌های کمدی به کار گرفته می‌شدند. فریمن گفت: تغییری که حاصل شده این است که حالا همه می‌توانند وارد این صنعت شوند؛ از آسیایی‌ها تا سیاه‌پوستان و سفیدپوستان و افرادی که حاصل ترکیب‌های نژادی هستند، می‌توان امروز روی صحنه دید. این بازیگر در پاسخ به این سوال که اگر موفقیتی در هالیوود پیدا نمی‌کرد ممکن بود چه شغلی داشته باشد، گفت: نمی‌دانم. شاید رانندگی لیموزین! اما من در جامعه تئاتر ماندم. بازیگری کردم و در کنار جرات، شانس هم داشتم. برای موفقیت به شجاعت و شانس جدی نیاز دارید. من شغلم را مدیون هر دوی اینها هستم.