جدال خیر و شر در صدر باکس‌آفیس

در هفته اخیر، فیلم «بلک ادم» برای دومین هفته پیاپی در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان قرار گرفت. این فیلم ماجراجویی محصول کمپانی برادران وارنر، با بازی «دواین جانسون» در نقش اصلی در دومین هفته نمایش در سینماهای آمریکا ۷/ ۲۷میلیون دلار فروخت و کاهش استاندارد (برای فیلم‌های ابرقهرمانی) ۵۹درصدی فروش نسبت به فروش هفته آغازین را تجربه کرد. این فیلم تاکنون ۱۱۱میلیون دلار در آمریکا فروخته و فروش جهانی آن نیز به مرز ۲۵۰میلیون دلار رسیده است. کارگردانی این فیلم بر عهده «ژاومه کویت-سرا» بوده و فیلم‌نامه‌ آن نیز توسط «آدام استیکیل»، «روری هِینز» و سهراب نوشیروانی نوشته شده است. جانسون در این فیلم در نقش اصلی در کنار «آلدیس هاج»، «نوحا سنتینو»، «سارا شاهی»، «مروان کنزاری»، «کوئینتسا سوئیندل»، «بودی سابونگوی» و «پیرس برازنان» به ایفای نقش پرداخته است.

اما کمدی‌رمانتیک «بلیت بهشت» با نقش‌آفرینی «جولیا رابرتز» و «جورج کلونی» هم با فروش با ۱۰میلیون دلاری در جایگاه دوم گیشه آمریکا قرار گرفت و در هفته دوم اکران تنها ۳۷درصد افت فروش داشت. این فیلم تا به امروز ۷/ ۳۳میلیون دلار در آمریکا فروخته که با توجه به چالش‌های فعلی پیش روی کمدی‌درام‌ها نتیجه‌ای خوب است. این فیلم ۸۵میلیون دلار دیگر هم در گیشه بین‌المللی به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را به ۱۹ میلیون دلار رسانده است. کارشناسان معتقدند تصویر ابرقهرمانی دواین جانسون ممکن است در دومین نمایش خود بیش از حد انتظار سقوط کند، در حالی که بر عکس این موضوع برای فیلم «بلیت بهشت» صادق است. در باکس‌آفیس دو فیلم «زمان آرماگدون» و «جین تماس بگیرید» هر دو در تقابل با یکدیگر هستند.

بر اساس درآمدهای روز جمعه، پیش‌بینی می‌شود بلک آدام در دومین نمایش خود حدود ۵/ ۲۵میلیون دلار درآمد داشته باشد. این کاهش ۶۳درصدی است، که یکی از بزرگ‌ترین افت‌ها برای فیلمی با بازی دواین جانسون در نقش اصلی (به استثنای فرانچایز اولیهFast & Furious)  است. با این وجود، این فیلم روز شنبه در باکس‌آفیس داخلی از مرز ۱۰۰‌میلیون دلار عبور خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود یکشنبه با فروش داخلی ۱۰۸میلیون دلاری به پایان برسد. کمدی‌رمانتیک «بلیت به بهشت» در دومین آخر هفته خود درخشش خوبی داشت و توانست تنها با ۳۷درصد کاهش به فروش ۴/ ۱۰میلیون‌دلاری برای مجموع ۱۰روزه داخلی و فروش ۱/ ۳۴میلیون‌دلاری در شمال آمریکا و فروش ۱۰۰میلیون‌دلاری در سطح جهانی برسد.