فهرست فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل سی‌‌و‌پنجمین دوره جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) اعلام شد و مستند ۱۰۰دقیقه‌ای «خانه خاموش» ساخته فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان به عنوان محصول مشترک ایران، فرانسه، کانادا، قطر و فیلیپین، یکی از ۱۳ فیلم رقابت‌کننده برای کسب جایزه بهترین مستند این رویداد معتبر است. «خانه خاموش» در پس‌زمینه متلاطم تاریخ ایران در چند دهه گذشته روی می‌دهد و سرنوشت سه نسل از یک خانواده ایرانی طبقه متوسط رو به بالا را دنبال می‌کند. در مرکز داستان، خانه‌ای به قدمت یک قرن در تهران قرار دارد که خانواده در آن روزهای شاد و غم‌انگیزی را سپری کردند.

 

فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران در بخش رقابتی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بانکوک‌تای به نمایش درخواهد آمد. بیش از ۱۶۰۰ فیلم به این جشنواره که سالانه هزاران نفر به تماشای فیلم‌هایش می‌نشینند، ارائه شده است و در بخش رقابتی آن بسیاری از حامیان مالی صنعت سینمای جهان حضور دارند. فیلم سینمایی «شادروان» دومین اثر حسین نمازی در مقام کارگردان است که پیش از این در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و برنده سیمرغ بهترین چهره‌پردازی در این دوره جشنواره شد. هشتمین دوره این جشنواره تا ۲۶ اکتبر (چهارم آبان) در شهر بانکوک کشور تایلند برگزار می‌شود.

 

«همه‌چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری» نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی غلامرضا عربی، تازه‌ترین اثر صحنه‌ای گروه تئاتر باران به مناسبت روز جهانی عصای سفید در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر نمایشنامه‌خوانی می‌شود. این نمایشنامه توسط ۱۳ بازیگر نابینا و کم‌بینا ، جمعه ۶ آبان‌ماه ساعت ۱۶ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر خوانده می‌شود. حضور برای عموم در این نمایشنامه‌خوانی آزاد است.