عملیات گسترده ضد تروریستی/ دستگیری 147 داعشی
پلیس و ژاندارمری ترکیه روز یکشنبه عملیات‌های مشترک در 29 استان علیه گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» از شهرهای «استانبول» تا «آغری» در شرق ترکیه انجام داد.به نوشته روزنامه «دیلی صباح» برخی از مظنونان به انجام تبلیغات به نفع پ‌ک‌ک در شبکه‌های اجتماعی و متهم هستند.
خبر مرتبط
۳۶ مظنون داعشی بازداشت شدند

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد ۳۶ نفر به اتهام داشتن ارتباط با تروریست‌های داعش و کمک اقتصادی و لجستیکی به تروریست‌ها بازداشت شدند.

وزارت کشور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مظنونان وبگاه‌های خبری و همچنین حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را در ستایش از این گروه اداره می‌کردند. در این عملیات ضد تروریستی گسترده شمار زیادی تپانچه، تفنگ و مدارک دیجیتالی غیرمجاز کشف و ضبط شد. ۱۴۷ نفر نیز مظنون به فعالیت برای داعش دستگیر شدند.
 
 
این عملیات بخشی از تلاش‌ها برای از بین بردن حضور پ‌ک‌ک در مرزهای ترکیه، همزمان با حملات هوایی ترکیه در سوریه و عراق علیه اعضای این گروه تروریستی است .
وزارت دفاع ترکیه نیز روز یکشنبه اعلام کرد که دو عضو پ‌ک‌ک در عملیات نیروهای مسلح ترکیه در شمال عراق و یک تروریست دیگر نیز در منطقه‌ای در شمال سوریه کشته شدند.آنکارا قصد دارد در تابستان امسال حمله جدیدی را علیه تروریست‌ها انجام دهد و به دنبال همکاری با عراق در قالب اتاق عملیات مشترک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.