سه قرارداد مهم توسعه میدان آزادگان تا پایان ماه جاری امضا و به مرحله اجرا می‌رسد. مدیر طرح توسعه میدان نفتی آزادگان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت توسعه این میدان گفت: در حال حاضر شرکت نیکو و پترو ایران در حال سرمایه‌گذاری بر روی این میدان بوده و در ماه‌های گذشته مناقصه بعضی از بخش‌های این میدان را برگزار کرده‌اند.

ناجی سعدونی افزود: در حال حاضر پیمانکاران در حال احداث راه‌ها و تعیین محل چاه‌ها هستند تا بدین ترتیب در ۴ ماه آینده عملیات حفاری چاه‌ها در میدان شروع شود.

وی تصریح کرد: مناقصه آماده سازی کارخانه، احداث کمپ موقت تمامی نیروها و EPC کارگاهی که از بزرگ‌ترین مناقصه برای توسعه میدان محسوب می‌شود برگزار شده است. به گفته سعدونی، پیش‌بینی شده تا پایان ماه جاری این مناقصات به مرحله قرارداد برسد.

مدیرطرح توسعه میدان نفتی آزادگان تصریح کرد: این ۴ قرارداد بزرگ میدان آزادگان در مجموع ۶۰‌درصد از بودجه اختصاصی به میدان را جذب می‌کند. سعدونی اضافه کرد: در این میدان پس از تعیین محل چاه‌ها باید ۳۷ حلقه چاه حفر شود که از ۴ ماه آینده آغاز می‌شود. وی درباره مذاکرات با ارتش گفت: برای در اختیار گرفتن زمین در حال مذاکره با ارتش هستیم.طرح توسعه میدان نفتی آزادگان در آغاز قرار بود با مشارکت ایران و شرکت اینپکس ژاپن انجام شود، اما به دلیل تاخیر بسیار زیاد ژاپن در توسعه این میدان، در سال گذشته مقرر شد سهم شرکت ژاپنی اینپکس در توسعه میدان نفتی آزادگان از ۷۵ به ۱۰‌درصد کاهش یابد و برای توسعه این میدان از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.