نخستین همایش ملی «ارتقای توان داخلی؛ با رویکرد ساخت داخل» با حضور مسوولان، مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف صنعتی و اجرایی کشور در ۲ و ۳ خردادماه سال ۱۳۸۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود. به گزارش مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف، به‌منظور بررسی عمیق‌تر موضوع ارتقای توان داخلی در پروژه‌های زیرساختی کشور، گروه مطالعات توسعه توان صنعتی درنظر دارد با حضور فعال نمایندگانی از بخش‌های صنعتی و قانون‌گذاری، اساتید دانشگاهی، مدیران و دیگر نخبگان بدنه کارفرمایی، پیمانکاری، مشاوره و طراحی‌ـ‌ مهندسی، اولین همایش ملی «ارتقای توان داخلی؛ با رویکرد ساخت داخل» را برگزار ‌کند.

این همایش با گرد هم آوردن مجموعه صاحبنظران و خبرگان صنعتی و دانشگاهی، ضمن بررسی فعالیت‌های صورت گرفته تاکنون در حوزه ساخت داخل،‌ مقدمات تدوین و اجرای برنامه‌ای جامع و کارآ در حوزه ساخت داخل را فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش، سیاست‌گذاری شیوه‌های حمایتی و زیرساخت‌های رشد شرکت‌های داخلی فعال در پروژه‌های صنعتی و عمرانی، استفاده از شرایط تحریم برای ارتقای توانمندی‌های داخلی، پیامدهای اجرای اصل ۴۴ بر روند پیگیری ساخت داخل در کشور، درس‌آموزی از الگوهای موفق داخلی و بین‌المللی، ارتقای توان اجرای پروژه‌های کلان، ایجاد و توسعه همکاری‌های مشترک بین‌المللی شرکت‌های داخلی در اجرای پروژه‌های زیرساختی، مدیریت زنجیره تامین و تاثیر آن بر توسعه سهم ساخت داخل، انتقال، تولید و مدیریت دانش فنی‌ و تاثیر آن بر روند بومی‌سازی و توسعه و بومی‌سازی استانداردهای موجود در اجرای پروژه‌های صنعتی و عمرانی از جمله محورهای این همایش است. علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۰۱۹۸۹۳، ۶۶۰۰۸۶۹۳، ۶۶۰۸۲۵۳۵، ۶۶۰۲۲۷۲۶ تماس حاصل کنند یا به وب سایت همایش: www.IRANICDS.ir مراجعه کنند.