محمدی اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح حق بیمه ۵۰۰‌هزار نفر در کشور از واجدین شرایط توسط دولت در سطح یک جدول سطوح درآمدی به صورت کاملا رایگان تا زمان بازنشستگی پرداخت خواهد شد که این امر می‌تواند نویدبخش آینده روشن برای مشمولین این بیمه باشد. سرپرست صندوق استان البرز بیان کرد: مجموعه مدیریت صندوق در استان البرز آمادگی کامل برای پیش ثبت‌نام از واجدین شرایط را دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت roosta.ir  نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. محمدی با اشاره به شرایط کلی احراز مشمولان تصریح کرد:

۱ - مشمولان باید غیرشاغل (خانه‌دار) ساکن در مناطق روستایی و عشایری و دارای سه فرزند و بیشتر هستند.

۲- حداقل سه فرزند در قید حیات باشد.

۳-  حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی باشد.

۴- نرخ باروری شهرستان محل زادگاه شوهر متقاضی(پدر) یا فرزند سوم و بیشتر، بالای ۲.۵ نباشد. سطح درآمدی مشمولان، سطح یک درآمدی خواهد بود که تمام حق بیمه سهم بیمه شده و سهم دولت(۱۵درصد) توسط دولت پرداخت خواهد شد.

با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد. بیمه‌شدگان حال حاضر صندوق در صورت احراز شرایط مندرج در قانون می‌توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۱۳۹۶.۰۱.۰۱ به بعد باشد. وی در پایان خطرنشان کرد: بدیهی است پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور؛ استعلام تایید غیرشاغل و عدم‌دریافت مستمری از سایر صندوق‌ها و تخصیص بودجه پیش ثبت‌نام متقاضیان قطعی و نتیجه از طریق پیامک به ذی‌نفع اطلاع‌رسانی خواهد شد.