پشت پرده حضور هیات نروژی در استان زنجان

این هیات تجاری روز پنجشنبه در پایان سفری یک روزه به استان زنجان و بازدید از کارخانه‌جات و صنایع استان و مذاکره با مسئولان و فعالان تجاری با حضور در دفتر سرمایه گذاری استانداری موضوعات مورد علاقه را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست که مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان حضور داشتند زمینه های همکاری مشترک دوطرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

تامین مواد اولیه، افزایش تولید، احیا و توسعه صادرات محصولات کاغذ و کارتن، گشایش بازارهای جدید برای محصولات گلخانه ای و تولیدات صنعتی زنجان در کشورهای اسکاندیناوی و شمال اروپا، افزایش همکاری های مشترک و تکمیل زنجیره های تولیدات شیلاتی زنجان از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث، بررسی و توافق هیات نروژی و زنجانی قرار گرفت.

در پایان سفر، نمونه هایی از محصولات صادراتی جهت بررسی موسسات استاندارد اروپایی و اخذ مجوزهای بهداشتی و قانونی برای تسهیل ورود تولیدات زنجانی به بازارهای اروپایی به طرف نروژی تحویل شد.

همچنین ظرفیت و کیفیت محصولات غذایی، باغی، سبزیجات و صیفی‌جات زنجان از دیگر مباحثی بود که مورد مذاکره قرار گرفت و مقرر شد فهرست کالاهای مورد نیاز کشورهای خارجی و نیز زمینه های مورد علاقه طرف خارجی برای سرمایه گذاری در استان احصا و اعلام شود.

استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.