مخالفت آلمان  با ارسال موشک تاروس به کی‌یف

صدراعظم آلمان که در گردهمایی حزب چپ میانه سوسیال دموکرات (SPD) در شهر لونبورگ در شمال آلمان سخنرانی می‌کرد، افزود: سلاح‌هایی وجود دارند که تنها در صورتی می‌توان آنها را به اوکراین ارسال کرد که بر استفاده از آنها نظارت دقیق داشته باشید و موشک‌های تاروس از جمله این سلاح‌ها است.

وی با اشاره به دقت بالای موشک‌های تاروس در نابود کردن اهداف خود در فاصله ۵۰۰ کیلومتری، تاکید کرد: تاروس یک سامانه تسلیحاتی دقیق و موثر است و اگر بخواهیم آن را به اوکراین بدهیم باید بر سازوکار انتخاب اهدافی که برای نابودی آنها قرار است از این موشک استفاده شود دخالت داشته باشیم.

شولتس در ادامه افزود: برای تحقق این امر ناچار خواهیم شد که نیروهای آلمانی را همراه با موشک‌های تاروس به اوکراین اعزام کنیم و چنین چیزی امکان نخواهد داشت چرا که در صورت انجام این کار، در این جنگ مداخله کرده‌ایم و ما هرگز این کار را نخواهیم کرد.

صدراعظم آلمان در ادامه با بیان اینکه هیچ یک از نیروهای آلمان یا ناتو در جنگ اوکراین و روسیه نخواهند جنگید، خاطرنشان کرد: نیروهای آلمانی نه در داخل اوکراین و نه در خارج از این کشور در اقدامات جنگی مانند انتخاب اهداف و مواردی از این دست، مشارکت نخواهند کرد.

به نوشته دویچه وله، شولتس معتقد است که ارسال سلاح‌هایی مانند موشک تاروس به اوکراین می‌تواند خطر تشدید درگیری و کشاندن پای آلمان به جنگ را به همراه داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.