مجازات سنگین برای فردی که اطلاعات محرمانه پنتاگون را فاش کرد

بر اساس یک سند حقوقی که امروز (دوشنبه) منتشر شد و تشیرا آن را امضا کرده، دادستان آمریکا قصد دارد از دادگاه مجازات ۲۰۰ ماه حبس را برای وی درخواست کند. در این سند آمده است: «متهم توافق می‌کند که بر اساس دستورالعمل‌های مجازات ایالات متحده به دنبال کاهش میزان مجازات خود نباشد.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تشیرا در ماه آوریل سال گذشته دستگیر و به ۶ اتهام دررابطه‌با نگهداری و انتقال عمدی اطلاعات محرمانه نظامی آمریکا متهم شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این اسناد حاوی اطلاعاتی درباره جنگ اوکراین، فعالیت‌های جاسوسی آمریکا و دیگر مسائلی است که به امنیت ملی آمریکا مربوط می‌شود.

خبر مرتبط
واکنش ترامپ به حکم دیوان عالی آمریکا درباره رد صلاحیت او

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به صدور حکم دیوان عالی این کشور به سود وی در پرونده حذف شدن نامش از برگه‌های رای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴، واکنش نشان داد.

این عضو سابق گارد ملی آمریکا در ابتدای امر اتهامات را نپذیرفته بود، اما چندی پیش اعلام شد که نظر خود را تغییر داده و قصد دارد به جرایم خود اعتراف کند. این مرد جوان اسرار نظامی آمریکا را در یک گروه خصوصی در پیام‌رسان «دیسکورد/Discord» منتشر کرده بود؛ گروهی که او شخصاً مدیر آن بود.

سال گذشته در بازه زمانی کمتر از یک ماه، دو مجموعه از اسناد نظامی آمریکا به اینترنت درز پیدا کرد و پنتاگون را به تکاپو برای پاک‌کردن این اسناد از اینترنت واداشت.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.