حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

توصیه قدیمی ها به تازه واردهای بازار ارز، طلا و سکه

کدخبر: ۶۲۲۸۹۱
اقتصادنیوز: حال و هوای بازار دلار و درهم در روز چهارشنبه حکایت از بازگشت هیجانی خریداران داشت. برخی می گفتند به نظر می‌رسد یکی از دلایل هیجانی شدن روند معاملات دلار و درهم ناشی از اتفاقات و تحولات منطقه در چند روز اخیر بوده است؛ روندی که پیشکسوت های بازار آن را موقت می دانند و به تازه واردها توصیه می کنند که در شرایط بالا رفتن هیجان، وارد بازار نشوند.
توصیه قدیمی ها به تازه واردهای بازار ارز، طلا و سکه

 به گزارش اقتصاد نیوز، امروز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه باوجوداینکه همه نگاه‌ها به مرکز مبادله ارز و طلا و ماجرای حراج شمش طلا دوخته شده بود، برخی‌ها در بازار ارز تهران مدعی بودند که دلار صعودی شده است. به ادعای آنها نرخ دلار که در روز گذشته در حدود ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شده بود امروز به مسیر افزایشی روز گذشته ادامه داد و تا ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت. این قیمت‌ها در شرایطی است که برخی از فعالان بازار از بازگشت خریداران هیجانی به بازار خبر می‌دهند و توصیه می‌کنند که در شرایط افزایش هیجان، وارد بازار نشوید.

 از تهران که خارج شویم در هرات هم معامله‌گران ارزی مدعی بودند که قیمت دلار سقف مقاومت خود در کانال ۵۲ هزار تومان را شکسته و به ۵۲ هزار و ۵۵۰ تومان رسیده است که در مقایسه با روز قبل بیش از ۳۰۰ تومان رشد کرده است. البته عده‌ای از تکنیکالیست‌ها می‌گویند ماندگاری دلار بالای این محدوده مهم است و اگر نتواند تثبیت دهد احتمال اینکه در سراشیبی قرار بگیرد وجود دارد. البته در معاملات پشت خطی هرات هم عده‌ای مدعی بودند که دلار به مرز ۵۳ هزار تومان رسید.

 در کنار تهران و هرات، امروز نرخ حواله درهم نیز همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد. قیمت درهم دیروز در حدود ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد و امروز تا ۱۴ هزار و ۶۹۰ تومان بالا رفت. نرخ برابری درهم به دلار هم امروز به کانال ۵۴ هزار تومان نزدیک شده است. فارغ از دلار و درهم، قیمت تتر هم امروز رشد معناداری کرد و به یک‌قدمی کانال ۵۴ هزار تومان رسیده است. نرخ تتر عصر امروز ۵۳ هزار و ۹۵۰ تومان بود. به نظر می‌رسد یکی از دلایل هیجانی شدن روند معاملات دلار و درهم اتفاقات و تحولات منطقه در چند روز اخیر بوده است.

 دراین‌ میان ظهارات جدید رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز موضوعی بود که مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند گروسی مدعی شد که ایران در سطح بسیار، بسیار بالا در حال غنی‌سازی اورانیوم است و به سطح تسلیحات (هسته‌ای) نزدیک شده است. گروسی همچنین در ادامه ادعای خود گفت که تهران همچنان برای حضور بازرسان مانع‌تراشی می‌کند. برخی از معامله گران تصور می‌کنند که ادعاهای آقای مدیرکل ممکن است زمینه فشار بیشتر غرب بر تهران شود.

 البته لازم به ذکر است که عصر امروز رسانه‌ها از دیدار علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو سوئیس خبر دادند. البته باقری و مورا در آبان‌ماه نیز با یکدیگر دیدار و درباره مسائل برجامی و منطقه‌ای گفت‌وگو کرده بودند.

خبر مرتبط
قیمت دلار و سکه بعد از حراج شمش طلا در بازار مبادله/ قیمت طلا در مسیر صعود

اقتصادنیوز: طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر امروز قیمت سکه امامی ریزش کرد اما برخی از معامله گران به حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران چشم دوخته بودند.

 امروز قیمت طلا و سکه در ایران افزایشی شد. قیمت طلای جهانی هم که دیروز به ۲۰۵۵ دلار رسیده بود عصر امروز در زمان تدوین این گزارش در حدود ۵۰ دلار ریزش کره است و با ۲۰۰۵ دلار معامله شد. برخی‌ها می‌گویند وضعیت بازار طلای جهانی قرمز شده و از احتمال برگشت این فلز گران‌بها به کانال ۱۹۰۰ دلار سخن می‌گویند. البته برخی از هم معتقدند که چشم‌انداز بلندمدت طلا همچنان صعودی است و نوسانات پیش‌رو تنش‌های کوتاه‌مدت بازار طلا به شمار می‌رود که با سخنرانی مقامات فدرال رزرو و کناره‌گیری آنها از تشدید سیاست‌های پولی انقباضی به اتمام خواهد رسید.

 در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل ۳۲ هزار و ۵۰۰ افزایش را نشان می‌دهد. طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر قطعه سکه امامی که روز گذشته با ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رسیده بود امروز تا ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین آمد؛ اما در زمان تدوین این نگارش قیمت سکه باز هم‌افزایشی شد و در حدود ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید