حمله‌ دوباره‌ «یوسا» به سیاستمداران
«ماریو بارگاس یوسا» نامزد‌های ریاست‌جمهوری پرو را مورد تهاجم لفظی قرار دارد. به گزارش ایسنا، «ماریو بارگاس یوسا» نویسنده بنام پرویی و برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۰، برگزیدن یکی از دو نامزد ریاست‌جمهوری کشور پرو - «کیکو فوجیموری» و «اولانتا هومالا» - را انتخاب بین سرطان و ایدز خواند و «فوجیموری» اظهارات او را بی‌فایده خواند.

«فوجیموری» ضمن رد اظهارات «یوسا» گفت: می‌دانم که او از من خوشش نمی‌آید، اما من به دنبال حمایت مردم هستم، نه او. به کمپین من خوش آمدید آقای «بارگاس یوسا»، من از شما نمی‌ترسم. پدرم در سال 1990 شما را شکست داد و من در 2011 این کار را تکرار می‌کنم.

گران‌ترین نقاشی چینی دنیا
یک اثر نقاشی با فروش 10 میلیون دلاری، گران‌ترین نقاشی چینی دنیا شد. مانسترز اند کریتیکس اعلام کرد، یک اثر نقاشی چینی که در یک حراجی به قیمت 10 میلیون و 100 هزار دلار (79 میلیون دلار هنگ‌کنگ) به فروش رسید، گران‌ترین نقاشی معاصر چینی در جهان لقب گرفت. «عشق ماندگار ابدی» که یکشنبه شب به قیمتی دو برابر قیمت پیش‌بینی شده به فروش رفت، توسط «ژیانگ شیااوگنگ» کشیده شده بود. این تابلو یکی از 105 اثر هنری متعلق به یکی از معروف‌ترین مجموعه‌داران چینی است. آخر این هفته بهترین این آثار در یک حراجی به فروش می‌رسند که پیش‌بینی می‌شود 81 تا 121 میلیون دلار را برای فروشندگان به ارمغان بیاورد.

«هری پاتر» دیجیتالی می‌شود
جی. کی. رولینگ اجازه چاپ دیجیتالی مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» را صادر کرد. به گزارش ویکی نیوز، اگرچه جی. کی. رولینگ خالق مجموعه کتاب‌های معروف «هری پاتر» پیش از این مایل به دیجیتالی شدن کتاب‌هایش نبود، اما اخیرا اعلام کرده است حق چاپ دیجیتالی شدن و تبدیل کردن هفت کتاب «هری پاتر» به کتاب‌های الکترونیکی را به کمپانی‌های «آی‌پد» و «کیندل» واگذار می‌کند. این نویسنده سرشناس با این کار می‌تواند ۱۰۰ میلیون پوند دیگر به ثروت ۶۲۰ میلیون پوندی خود بیفزاید. سردبیر سایت «بوک برانچ» در این باره گفت: تعجب نمی‌کنم اگر حقوق چاپ این کتاب‌های دیجیتالی به قیمت ۱۰۰ میلیون پوند فروخته شود. متخصصین معتقدند این حرکت انقلابی در دنیای چاپ دیجیتالی به وجود می‌آورد و فروش کتاب‌های دیجیتالی «آی‌پد» و «کیندل» را به اوج می‌برد.