اعلامیه پاریس درباره دریای سرخ/ این کشتی‌ها را اسکورت می‌کنیم

نیروی دریایی فرانسه امروز پنجشنبه اعلام کرد که کشتی‌های تجاری که دارای منافع فرانسوی هستند و قصد عبور از دریای سرخ دارند را اسکورت خواهد کرد.

خبر مرتبط
اولین واکنش یمن به قطعنامه شورای امنیت/ بازی سیاسی است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت علیه یمن گفت: قطعنامه شورای امنیت در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است و این آمریکا است که قانون را نقض می‌کند.

بر اساس اعلام این رسانه، بنا به گفته فرمانده ارشد نیروی دریایی فرانسه در منطقه، دستور جدید پاریس شامل حمله مستقیم به ارتش ملی یمن نمی‌شود.

دریاسالار امانوئل اسلار در این خصوص گفت که فرانسه با تبادل اطلاعات و انجام گشت‌زنی ها، با عملیات آمریکایی در منطقه همکاری نزدیک می‌ کند، اما فرماندهی نیروهای فرانسوی همچنان تحت فرمان پاریس باقی می‌ ماند.

خبر مرتبط
فوری/ قطعنامه شورای امنیت علیه یمن تصویب شد/ اجماع‌سازی آمریکا و ژاپن علیه انصارالله+ فیلم

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

«محمد عبدالسلام»، رییس هیات مذاکره‌کننده یمن اعلام کرد که پس از عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب، کشورهای تاثیرگذار با برقراری تماس با یمن بر حمایت خود از برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرده‌اند.

عبدالسلام اعلام کرد: این کشورها بر پایبندی خود نسبت به رساندن کمک‌های بشردوستانه به ملت فلسطین و مخالفت با گسترش درگیری تاکید کردند. ما مواضعی که خواهان برقراری آتش‌بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند را می‌ستاییم، اما در عین حال تاکید می‌کنیم که این مواضع باید در عمل نمود پیدا کنند. تا زمانی که حمله به غزه و محاصره این باریکه متوقف نشود، موضع ما در حمایت از ملت فلسطین پایدار خواهد ماند.

جلال الرویشان معاون امور دفاعی و امنیتی نخست‌وزیر پیشبرد امور در یمن نیز گفته بود: در سایه تداوم جنگ و محاصره غزه، امکان ندارد که یمن از عملیات علیه دشمن صهیونیست دست بردارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.