ورود خانواده‌های اسرای اسرائیلی به قطر / توافقی در راه است ؟

 شبکه "I۲۴NEWS" در خبری نوشت قرار است این خانواده‌ها با سفیر آمریکا در قطر و سپس با نخست وزیر قطر دیدار کنند و در آنجا خانواده‌ها تلاش خواهند کرد تا موضوع اسرای صهیونیست را با قطر که نقش میانجی را ایفا کرده، پیش ببرند.

قطر در توافق قبلی برای آزادی اسیران صهیونیست و رد و بدل کردن پیام بین اشغالگران و حماس ایفای نقش کرد، در حالی که مذاکرات در حال حاضر متوقف شده‌است.

خبر مرتبط
اتمام حجت النخاله با اسرائیل/ تبادل اسرا فقط در صورت توقف جنگ

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: شرط مقاومت برای تبادل اسرا فقط توقف جنگ است.

در این راستا، تامر پاردو، رئیس سابق موساد اظهار داشت: «متاسفانه اسرائیل از روز اول به گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) اولویت نداد. مدیریت دو ماموریت به طور همزمان غیرممکن است. اگر اسرائیل آزادی گروگان‌ها را هدف اصلی خود قرار می‌داد به نظر من نتیجه کاملا متفاوت بود.»

خبر مرتبط
کابینه اسرائیل، موساد را واسطه کرد/ مذاکرات تبادل اسرا از سرگرفته می شود ؟!

کابینه جنگ رژیم اسرائیل از رئیس سازمان موساد خواست برای از سرگیری مذاکرات تبادل اسرا اقدام کند.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که سه اسرائیلی مفقود، در نوار غزه بازداشت شده‌اند و تعداد اسیران را ۱۳۶ نفر عنوان کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر تاکید کرد که این رژیم در حال تلاش برای بازگرداندن همه اسیران است و افزود که قطر و مصر دو پیشنهاد جداگانه برای پیشبرد این موضوع ارائه کرده‌اند.

این در حالی است که جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی قاهره را از تعلیق مذاکرات با صهیونیست‌ها درباره آتش‌بس پس از ترور صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله اشغالگران به حومه جنوبی بیروت باخبر کردند.

پیش از این ترور، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در یک سخنرانی ضبط شده گفت که این حماس به پیشنهادات مصر و قطر در خصوص آتش بس در غزه پرداخته و دیدگاه خود را در این زمینه به آنها ابلاغ کرده‌است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.