ادعای ضدایرانی جدید آمریکا/ایران در عملیات‌های یمن در دریای سرخ نقش دارد!

کاخ سفید  مدعی شد که ایران «عمیقاً در برنامه‌ریزی عملیات‌های انصارالله یمن علیه کشتی‌های تجاری دریای سرخ نقش داشته و اطلاعاتی که در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده، برای هدف قرار دادن کشتی‌ها حیاتی بوده است».

تکاپوی آمریکا در دریای سرخ/ آخریم موضع کاخ سفید درباره حملات یمن به کشتی‌ها

به نوشته رویترز، حوثی‌ها که می‌گویند حملاتشان در حمایت از فلسطینی‌های تحت محاصره اسرائیل در غزه است، کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک هدف قرار داده و آن‌ها را مجبور به تغییر مسیر و انتخاب راه‌های طولانی‌تر در اطراف جنوب آفریقا کرده‌اند.

واکنش صنعا به قطعنامه تازه سازمان ملل درباره غزه

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد: «ما می دانیم که ایران عمیقا در برنامه‌ریزی عملیات علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ نقش داشته است. این با حمایت مادی طولانی‌مدت ایران و تشویق اقدامات بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها در منطقه مطابقت دارد». واتسون گفت: «این چالشی بین‌المللی بوده که نیازمند اقدام جمعی است».

ایران دست داشتن در حملات حوثی‌ها در دریای سرخ را رد می‌کند.

هفته گذشته ایالات متحده یک ائتلاف دریایی شامل 20 کشور را با هدف کمک به محافظت از کشتی ها در برابر حملات در دریای سرخ اعلام کرد. برخی از کشورهای درگیر گفته اند که عملیات حفاظت از ترافیک تجاری به عنوان بخشی از توافقنامه های دریایی موجود خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.