سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی فلسطین

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی معادل با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۸ مهرماه جاری اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور طی روزهای آینده به اسرائیل می رود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه وارد تل آویو می شود.

 کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهور و کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور  آمریکا روز سه شنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تماس گرفتند تا درباره حمایت آمریکا از اسرائیل گفتگو کنند.

این سومین تماسی است که بایدن با نتانیاهو از زمان آغاز جنگ میان رژیم اسرائیل و فلسطین در روز شنبه انجام داده است.

واکنش حماس به هشدار اسرائیل برای ترک غزه

پیش از این،  شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۸ مهرماه جاری به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، احتمال ورود به غزه را مطرح کرد و بایدن در مورد این اقدام به نتانیاهو هشدار نداده و خواستار خویشتن داری نشده است.

مقامات آمریکایی می گویند که تصمیم بایدن برای عدم دعوت به خویشتن داری نتانیاهو نشان دهنده شوک و وسعت حمله حماس به اسرائیل است که واکنش بایدن را متفاوت کرده است.

دستور بایدن به نتانیاهو: پاسختان به حماس باید قاطعانه باشد

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی و سومین تماس خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، حماس را سازمانی تروریستی خواند با اعلام کشته شدن ۱۴ آمریکایی در حملات نیروهای مقاومت علیه این رژیم گفت: حماس سازمانی تروریستی است که هدف آن کشتن یهودیان است.

بایدن ادامه داد: ما برای سامانه گنبد آهنین موشک ارائه خواهیم کرد تا اطمینان یابیم اسرائیل می تواند از خود دفاع کند. من دستور داده ام تا برای حمایت از حضور دریایی آمریکا در منطقه، ناو هواپیمابر ژنرال فورد به منطقه اعزام شود. ایالات متحده برای تقویت قدرت بازدارندگی خود، موقعیت نیروی نظامی خود را در منطقه تقویت کرده است.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: ما در کنار اسراییل می ایستیم و از آن حمایت می کنیم و تمام نیازهای آن برای دفاع را تامین خواهیم کرد. حماس به خون تشنه و از داعش بدتر است. هیچ توجیهی برای تروریسم وجود ندارد. حماس به هیچ وجه مدافع حقوق فلسطینی‌ها نیست. آنها می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.