گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا وارز تهران

آرامش نسبی دربازار ؛ پیش بینی قیمت دلار امروز دوشنبه 5 تیر 1402

کدخبر: ۵۸۲۰۳۰
اقتصادنیوز: عده ای از معامله گران دلار با اشاره به تعطیلی بازار های همسایه به واسطه عید قربان باور دارند که بازار ارز تهران جان زیادی برای صعود معنادا ندارد و احتمالا در یک محدوده خاص نوسان را تجربه خواهد کرد .
آرامش نسبی دربازار ؛ پیش بینی قیمت دلار امروز دوشنبه 5 تیر 1402

به گزارش اقتصادنیوز،قیمت دلار در معاملات نقدی عصر دیروز در محدوده 49 هزار 700هزار و 800 تومان به فروش رسید.از نگاه فعالان اقتصادی مرز حمایتی 49 هزار و 800 تومان برای قیمت دلار مهم است.

پیش بینی قیمت دلار امروز دوشنبه 5 تیر 1402

به عقیده تکنیکالیست ها در صورتی که اسکناس آمریکایی بالای این محدوده تثبیت بدهد احتمال سرک‌ کشیدن آن به کانال ۵۰ هزار تومان وجود دارد.

با این حال اگر بازیگران‌ارزی از مرز یاد شده حمایت نکنند احتمال برگشت به سمت 48هزار و 500تومان و48هزار تومان‌ تقویت می شود.

با این حال عده ای هم با اشاره به تعطیلی بازار های همسایه به واسطه عید قربان باور دارند که بازار ارز تهران جان زیادی برای صعود معنادار ندارد و احتمالا در یک محدوده خاص نوسان را تجربه خواهد کرد . 

از سوی دیگر بررسی تکنیکالی قیمت دلار حاکی از آن است که اندیکاتورهایی مانند مکدی و ایچی کومو سیگنال صعودی می‌دهند ولی از نظر بنیادی بازار دلیلی برای افزایش در روز قبل نداشت و عرضه درهم امارات توسط بازارساز و میزان حباب درهم نشان می‌دهد که  بازار ارز  در شرایط کنترل شده‌ای است که معامله‌گران در آن بی‌گدار به آب نمی‌زنند.

حباب درهم همچنان پایین‌تر از هزار تومان است که دو‌ نشانه احتیاطی را برای معامله‌گران صادر می‌کند: یا هیجانات و انتظارات افزایشی در این محدوده‌های قیمتی کاهش پیدا کرده یا قدرت بازارساز در معاملات درهم به اندازه‌ای بالا رفته که با عرضه مناسب درهم توانسته افسار انتظارات افزایشی مهار کند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید