گروه بین‌الملل: عمران خان در جریان راهپیمایی اعتراضی اسلام‌آباد خود را نخست‌وزیر آتی پاکستان خواند و گفت که به تحصن اعتراضی خود ادامه خواهد داد و تهدید کرد که اگر نوازشریف، نخست‌وزیر پاکستان از سمت خود کناره‌گیری نکند، تظاهراتی را در مقابل پارلمان و منازل نمایندگان مجلس برگزار می‌کند. به نوشته روزنامه نیشن، عمران خان رهبر تحریک انصاف پاکستان گفت: «من هم‌اکنون از شما نوازشریف نخست وزیر پاکستان می‌خواهم که از سمت خود کناره‌گیری کنید در غیر این‌صورت راهپیمایی‌ها ادامه پیدا می‌کند.»

عمران خان روز یکشنبه را نیز روز سرنوشت سازی خوانده و اعلام کرده بود که راهپیمایی ادامه‌دار خواهد بود. روز گذشته در این راستا تا ساعت ۳ به وقت محلی مردم در اسلام‌آباد تجمع کرده بودند. وی در جریان خطابه شنبه شب خود و آغاز تحصن اقدامات و اختیارات دولت را نادرست و جعلی خواند و از نوازشریف خواست تا کناره‌گیری کند. وی ادامه داد: «تا زمانی که نخست وزیر پاکستان در سمت خود باقی است ما محل را ترک نمی‌کنیم.» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان به این مساله اشاره کرد که صبر مردم حدی دارد و به زودی پایان می‌یابد بنابراین اگر دولت نواز شریف کناره‌گیری نکند و استعفای خود را ارائه ندهد، این کنترل از دست می‌رود.

عمران خان در شرایطی که خود را نخست‌وزیر آتی پاکستان اعلام کرد، گفت: «من هیچ‌گاه به شما دروغ نخواهم گفت. من به تمام تعهدات خود عمل می‌کنم و هرآنچه را که باید، انجام می‌دهم.» وی مدعی شد که تحت نخست‌وزیری‌اش کشور پاکستان به هیچ‌کس التماس نخواهد کرد و پاکستان درصورتی که وی نخست‌وزیرش شود، کشوری در رفاه کامل خواهد بود.

عمران خان مدعی شد در صورتی که نخست‌وزیر شود، به توسعه در کشور می‌پردازد و از منابع کشور برای بهبود وضعیت و معیشت مردم استفاده خواهد کرد و به دنبال وام‌های خارجی نخواهد بود.