همه باید به دولت کمک کنند

اگر سنگ‌اندازی کنیم، چوب لای چرخ بگذاریم، معلوم است که کار پیش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسیم، دشمن هم خوشحال می‌شود. دشمنان ما هم همین را می‌خواهند؛ یعنی بسیاری از ما که ادعای مبارزه با دشمنان را می‌کنیم با رفتار سیاسی خود دشمن را شاد می‌کنیم بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند، خطا می‌کنند و برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم دفاع تمام‌قد سرلشگر فیروزآبادی از دولت روحانی

گروه خبر: حسن فیروز‌آبادی، رئیس ستادکل نیروهای مسلح با دفاع از دیپلماسی به کار گرفته شده دولت یازدهم در مذاکرات هسته‌ای، به رسانه‌ها حتی به «رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح» هشدار داد که «چنانچه رویکرد خود در رابطه با دولت را تغییر ندهند با آنها برخورد خواهد شد.»

سر‌لشگر حسن فیروزآبادی که در هنگام انتخابات سال گذشته، حضور پررنگی در فیلم تبلیغاتی حسن روحانی به عنوان کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری داشت، این بار نیز در دفاع از عملکرد رئیس‌جمهور گفته ‌است که «رئیس‌جمهور، روحانی و تحصیلاتش دینی است، دکترا در سطح بین‌المللی هم دارد و در دوران مبارزات انقلابی و ۳۵ ساله بعد از انقلاب در سنگرهای حساس امنیتی-دفاعی و سیاست‌گذاری کشور خدمت کرده است؛ باید شکر‌گزار وجود شخصیتی چون حسن روحانی بود و از دولت او پشتیبانی کرد» تا به گفته فیروزآبادی «کشتی کشور را پیش ببرد.» فیروزآبادی که در مراسم اعطای دانش‌نامه به دانش آموختگان دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی سخن‌ می‌گفت همچنین از آنچه «بازی‌های رسانه‌ای، جوسازی‌های سیاسی و نابسامانی احزاب» خوانده، انتقاد کرده و گفته که این معضلات موجب «تشویش اذهان عمومی» شده است و «باید در راستای کمک به دولت همه آنها کنار گذاشته شود.»

رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیران رسانه‌ها خواسته‌ است «اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات» دولت می‌شود را منتشر نکنند؛ زیرا به گفته او «بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز و بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند.»

خبرگزاری «فارس» که اظهارات این مقام بلندپایه نظامی را گزارش داده به نقل از فیروزآبادی اضافه کرده‌است: «بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند، خطا می‌کنند، برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم.»

فیروزآبادی افزوده ‌است: «رهبری فرمودند که از دولت حمایت کنید، به پیشرفت کشور کمک کنید هرکس هر جا هست همان‌جا را بسازد، انتقاد مخرب نکنید، هو و جنجال نکنید، آرامش جامعه را به هم نزنید. خب اینها اصولی است که سیاسیون و رسانه‌ها باید به آن عمل کنند.»

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرده که «وزیر یعنی کسی که بار سنگینی بر دوش اوست. حالا بار سنگین را بر دوش وزیر بگذاریم و بعد هم دائما در روحش و در وزارتخانه‌اش تلاطم ایجاد کنیم؟ آیا کار پیش می‌رود؟ معلوم است کار پیش نمی‌رود. البته وزرا و دولت هم باید مراعات همه اصول را بکنند و بنای آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور همین است، به وزرا هم توصیه کرده‌اند.»

فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرده است: «اگر کار را کند و متوقف کنیم، سنگ‌اندازی کنیم، چوب لای چرخ بگذاریم، معلوم است که کار پیش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسیم، دشمن هم خوشحال می‌شود. دشمنان ما هم همین را می‌خواهند؛ یعنی بسیاری از ما که ادعای مبارزه با دشمنان را می‌کنیم با رفتار سیاسی که می‌کنیم دشمن را شاد می‌کنیم. »

او با بیان اینکه «کسی نباید کاسه داغ‌تر از آش بشود» افزوده است: «ما امام داریم، امام یعنی میزان جامعه، روی همین میزان همه ما باید حرکت کنیم. دیگر جنجال درست کردن و تحلیل از خودشان درآوردن که ببینید این بخش حکومت ولایت فقیه را تضعیف می‌کند، این یعنی چه؟ اینکه اصلا با نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی نمی‌خواند. »

در روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها به طور همزمان انتقاداتی را به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و روند مذاکرات اخیر با کشورهای گروه ۱+۵ مطرح کرده‌اند. همزمان ده‌ها سایت خبری به‌طور روزانه مطالب و گزارش‌های انتقادی قابل‌توجهی علیه دولت منتشر می‌کنند.

حال به‌نظر می‌رسد که اظهارات جدید فیروز‌آبادی یکی از صریح‌ترین هشدار‌هایی است که در سال‌های اخیر از جانب یک مقام بلند‌پایه نیروهای مسلح داده می‌شود. این هشدار صریح دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که دور چهارم مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در وین بدون نتیجه مشخصی پایان یافته است. اتفاقی که با استقبال رسانه‌های منتقد دولت مواجه شده است.

همه باید به دولت کمک کنند