گروه بین‌الملل- توفیق الربیعه وزیر صنعت و تجارت عربستان اعلام کرد: حجم مبادلات تجاری میان ترکیه و عربستان در فاصله سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش داشته است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورلد بولتن، توفیق الربیعه وزیر صنعت و تجارت عربستان اعلام کرد: حجم مبادلات تجاری میان ترکیه و عربستان در فاصله سال‌های 2012-2011 به میزان 33 درصد افزایش داشته است.

وی در سخنرانی خود در انجمن تجاری ترکیه-عربستان که با همکاری صنایع مستقل و تجار برگزار شد، گفت: ما از اینکه این حجم گسترده از مبادلات تجاری با ترکیه داریم، خرسندیم.
الربیعه در چارچوب توسعه همکاری‌های اقتصادی رو به گسترش میان دو کشور، افزود: حجم مبادلات تجاری میان ترکیه و عربستان در فاصله سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش داشته است و من اعتقاد دارم که این حجم تجاری بیشتر افزایش خواهد یافت، اما این گسترش از طریق برپایی نمایشگاه‌ها، سازمان‌ها و موسسات غیرانتفاعی قابل دستیابی است.
ایوپ آکبال مدیر روابط خارجی ترکیه نیز با اشاره به بازار خرده‌فروشی طی سخنانی گفت: پتانسیل قابل توجهی از همکاری بین دو کشور در کوتاه مدت و دراز مدت وجود دارد.
وی همچنین افزود:ترکیه با موقعیت استراتژیک خود به عنوان پل ارتباطی میان قاره‌ها، بازار بزرگی برای سرمایه‌گذاران عربستانی محسوب می‌شود.