گروه بین‌الملل- دیروز سه‌شنبه در ابتدای معاملات، قیمت نفت نسبت به بالاترین سطح خود طی سال جاری کاهش یافت و به کمتر از بشکه‌ای ۸۷ دلار رسید. علت این کاهش، سقوط بازارهای سهام بود. اما در ادامه معاملات و پس از آن که آژانس بین‌المللی انرژی رشد پایدار تقاضا برای نفت را تا سال ۲۰۳۵ پیش‌بینی کرد قیمت نفت به بیش از ۸۷ دلار افزایش یافت و به بالاترین رکورد دو ساله رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه دسامبر به ۶۳/۸۷ دلار در هر بشکه یعنی بالاترین سطح از اواخر سال ۲۰۰۸ تاکنون رسید. این در شرایطی است که روز دوشنبه قیمت نفت با ۲۱ سنت افزایش روبرو و در رقم ۰۶/۸۷ دلار ثابت شد. این بالاترین سطح قیمت نفت طی سال جاری بود. این درحالی بود که در ابتدای معاملات روز دوشنبه قیمت نفت رقم ۴۹/۸۷ دلار را نیز ثبت کرد. علت این افزایش ارقام بهتر از حد انتظار مشاغل آمریکا در ماه اکتبر بود که این مساله امیدها مبنی بر بهبود تقاضا برای نفت را افزایش داد.

دیروز آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد به‌رغم سیاست‌های زیست محیطی بخصوص اهداف سیاست تغییرات آب و هوایی، قیمت نفت تا سال ۲۰۳۵ به ۱۱۳ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت. در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه دسامبر بهای نفت کوره به ۴۱/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۱۹/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۱۶/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۰۲/۸۹ دلار در هر بشکه معامله شد.