گروه بین‌الملل‌- ‌مردان مسلح در ۱۰ کیلومتری اسلام آباد، پایتخت پاکستان، به کاروان نیروهای ناتو حمله کردند، حدود پنجاه خودروی آنها را به آتش کشیدند و هفت تن را نیز کشتند. به گزارش بی.‌بی.‌سی پلیس اسلام آباد گفت که بالغ بر دوازده پیکارجو که به سلاح خودکار و نارنجک مجهز بودند به این کاروان که حامل محموله‌های تدارکاتی ناتو و عازم افغانستان بود، حمله کردند.

پلیس افزود که پیکارجویان برای متوقف کردن کاروان از یک علامت ایست ویژه کامیون استفاده کرده‌اند. پیکارجویان، که از جمله شامل اعضای گروه طالبان نیز می‌شوند، بیشتر در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان دست به حمله می‌زنند، اما حمله سه‌شنبه شب آنها‌، اولین حمله آنها در حوالی پایتخت بوده است. این در شرایطی است که فرماندهان ناتو مدتی است که در پی آن بوده‌اند که برای عبور و مرور کاروان‌های تدارکاتی این سازمان به افغانستان از راه‌های ارتباطی دیگری نیز استفاده کنند. پلیس جست‌وجو برای دستگیری مهاجمان را که متواری شده‌‌اند، آغاز کرده است. حدود سه چهارم محموله‌های تدارکاتی نیروهای بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در افغانستان از طریق زمینی به بندر کراچی پاکستان منتقل و سپس به افغانستان فرستاده می‌شود. آمریکا در تلاش است محموله‌های تدارکاتی بیشتری را از طریق هوا به افغانستان منتقل کند. در همین حال، شش سرباز پاکستانی در حمله پیکارجویان به کاروان آنها در منطقه قبیله‌نشین اروکزی، در نزدیکی مرز افغانستان، کشته شده‌اند. مردان مسلح سه شنبه شب، به طور غافلگیرانه به کاروان سربازان پاکستانی که از جاده‌ای باریک و کوهستانی عبور می‌کرد، حمله کردند. به دنبال این حمله، ارتش پاکستان در همان منطقه به مخفیگاه گروهی حمله کرد که گمان می‌‌رفت اعضای آن پیکارجو هستند. ارتش پاکستان می‌گوید حدود سی پیکارجو را در این حمله کشته است. خشونت‌های اخیر در حالی رخ داده است که یک هفته پیش ارتش پاکستان گفته بود که کنترل اروکزی در دست دولت است و عملیات نظامی این نیروها در این منطقه به پایان رسیده است.

در تحولی دیگر دیروز چهار نفر از پرسنل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی‌-‌ناتو‌- پس از آنکه هلی‌کوپترشان در استان هلمند واقع در جنوب افغانستان مورد شلیک قرار گرفت، جان خود را از دست دادند.

بنا‌بر اعلام ناتو این هلی‌کوپتر توسط آتش دشمن مورد اصابت قرار گرفت. بنابر اعلام داود احمدی، سخنگوی دولت استانی هلمند، این هلی‌کوپتر در منطقه سنگین مورد اصابت کرده است.

طالبان در بیانیه‌ کوتاهی که در این زمینه منتشر کرده آورده است که جنگجویانش این هلی‌کوپتر را مورد هدف قرار داده‌اند.