گروه بین‌الملل- دیروز چهارشنبه در میان امیدها مبنی بر افزایش تقاضا برای سوخت، قیمت نفت به نزدیک بشکه‌ای ۷۳ دلار رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای به ۶۲/۷۲ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۵۵ سنت افزایش در رقم ۹۹/۷۱ دلار ثابت شد. ویکتور شام تحلیل‌گر انرژی از مرکز مشاوره پوروین اند گرتز می‌گوید؛ آمار اولیه میزان ذخایر نفت آمریکا که توسط موسسه نفت این کشور منتشر شده است کاهش دیگری را در میزان ذخایر طی هفته گذشته نشان می‌دهد و این امر نشان‌دهنده رشد تقاضا برای سوخت است.

به گفته شام سخنان رییس فدرال رزرو آمریکا بن برنانکه مبنی بر اینکه اقتصاد آمریکا به رکود بازنخواهد گشت و گزارش‌ها از افزایش خوش‌بینی درمیان کسب و کارهای کوچک آمریکا نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرده است.

برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که آغاز فصل توفان به همراه تعلیق حفاری در خلیج مکزیک به دلیل نشت نفت در این خلیج، تولید نفت و گاز طبیعی مختل می‌شود و در نتیجه قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه جولای قیمت نفت کوره به ۹۷۴۶/۱ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۹۹۵۲/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۷۸۶/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای ۶۹/۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد.