پلیس و رسانه‌های ترکیه از شناسایی عامل انفجارهای تروریستی در استانبول که عضو پ‌ک‌ک(حزب کارگران کردستان) است، خبر دادند. آخرین بررسی‌های حادثه استانبول نشان می‌دهد عامل بمب‌گذاری روز گذشته، مردی ۲۰ تا ۲۵ ساله و کوتاه قد بوده که هنگام حادثه تی شرت سبز به تن داشته و در همسایگی محل حادثه در گون گورن زندگی می‌کرده است.

پلیس ترکیه بدون اشاره به نام فرد مزبور، وی را از اعضای پ‌ک‌ک معرفی کرده است که پس از دیدن دوره در کوه‌های قندیل، در اردوگاه‌های این گروه تروریستی آموزش دیده و پس از مدت‌ها زندگی در محل حادثه، دست به این اقدام تروریستی زده است. همچنین رسانه‌های ترکیه از پیدا شدن یک مظنون دیگر این حادثه تروریستی خبر دادند.

این رسانه‌ها، بمب دوم منفجر شده در محل بمب‌گذاری اول را یک بمب ساعتی عنوان کردند. رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه هم در روز حادثه با حضور یافتن در محل انفجار، آن را نتیجه سختگیری دولت درباره جدایی‌طلبان پ‌ک‌ک اعلام کرد.

بمب اول منفجر شده در عملیات تروریستی روز گذشته، یک بمب صوتی بود و زمانی که مردم شهر استانبول پس از انفجار آن در محل حادثه تجمع کرده بودند، ۱۰ دقیقه بعد بمب دوم که یک بمب بسیار قوی بود در نزدیکی محل اول در محله «گون گورن» منفجر شد.

در این انفجار ۱۷ شهروند ترک کشته و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.