خبرگزاری فارس- قائم‌مقام مدیرعامل شرکت زامیاد در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت وانت تولیدی این کارخانه با نصب ترمز ضد قفل چقدر خواهد بود؟ گفت: افزایش قیمت این محصول با نصب ترمز ABS کمتر از ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. فرزاد نشان اظهار داشت: ‌برای نصب ترمز ضدقفل بر روی وانت زامیاد باید تغییراتی روی اکسل‌های خودرو ایجاد شود که همین موضوع رشد قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: نصب ترمز ABS بر روی وانت یک الزام است و به همین دلیل قصد نداریم هزینه‌ بالایی از مشتریان دریافت کنیم، بلکه حداقل قیمت تمام شده را لحاظ می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ترمز ضد قفل بر روی همه محصولات تولیدی زامیاد نصب خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر ترمز ABS بر روی اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون، کامیونت و کشنده‌های زامیاد نصب می‌شود.

نشان در مورد برنامه تولید زامیاد نیز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۲۸۳ دستگاه خودرو در این شرکت تولید می‌شود که قصد داریم از مرداد ماه این میزان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: این مشکل با تولید موتور دیزل و افزایش تولید موتور دوگانه‌سوز برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به توقف شماره‌گذاری محصول دیزل شوکا ابراز امیدواری کرد: با ازسرگیری شماره‌گذاری این محصول، تولیدات موجود در انبار زامیاد نیز به بازار عرضه ‌شود.