مهر - معاون وزیر صنایع و معادن از ارزش افزوده ۱۸ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در سال خبر داد و گفت: برندسازی در صنعت خودرو برای صادرات هدف‌گذاری شده است.

سیدمجید هدایت با تاکید بر لزوم برند‌سازی در زمینه‌های صنعتی و خودرو گفت: یکی از اهداف ما در زمینه خودرو برندسازی است تا بتوانیم با برند ملی به صادرات بپردازیم. معاون وزیر صنایع و معادن اظهار داشت: ما در دنیای امروز با رقبای بزرگی مثل شرکت‌های چند ملیتی روبه‌رو هستیم و راه سنگینی را در پیش داریم.

هدایت گفت: باید جهش صنعتی در کشور اتفاق بیفتد و تنها با بالا بردن کیفیت و استانداردهای بین‌المللی این امر امکان‌پذیر است. جهش و رشد صنعتی در دنیای امروز نیازمند رشد صادرات چه در صدور کالا و چه خدمات فنی و مهندسی است.

معاون وزیر صنایع در ادامه خواستار توجه به امر سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ایران شد و این امر را یکی از اهداف اقتصادی کشور برشمرد و ارزش افزوده بخش خودرو را نیز در حدود ۱۸هزار میلیارد تومان در سال برآورد کرد و گفت: سازمان گسترش با توجه به اهداف ۵ ساله، هدف‌هایی را در حوزه صادرات به خصوص خودرو معین کرده است.

وی همچنین با اشاره به تصویب سند توسعه صنایع خودرو خاطرنشان کرد: در این افق تولید سالانه ۳ میلیون خودرو پیش‌بینی شده و ما باید به ازای هر ۳ خودرو تولیدی یک خودروی صادراتی داشته باشیم که باید ۵۰ درصد خودروهای تولیدی با برند ملی باشد.

هدایت با تاکید بر لزوم برندسازی در زمینه‌های صنعتی و خودرو گفت: یکی از اهداف ما در زمینه خودرو برندسازی است تا بتوانیم با برند ملی به صادرات بپردازیم.