خط تولید هیچ خودرویی با اجرای طرح ارتقای کیفیت متوقف نمی‌شود

خبرگزاری فارس- عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد بحث‌های مطرح مبنی بر احتمال توقف تولید برخی خودروها با اجرایی شدن طرح ارتقای کیفی تولیدات گفت: در این طرح، توقف تولید خودرو مدنظر نیست، بلکه ارتقای کیفیت محصولات مورد توجه خودروسازان است. سیدشریف حسینی در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر احتمال توقف تولید برخی خودروها در پی مصوبه طرح ارتقای کیفی خودروها مبنی بر منع تولید خودروهایی که بیش از دو سال از تولید آنها در شرکت مادر می‌‌گذرد، گفت: جلوگیری از تولید خودروهای قدیمی در طرح ارتقای کیفی خودروها مورد تاکید قرار گرفته؛ ولی به معنی آن نیست که تولید خودروهایی مانند پژو یا پراید در کشور متوقف شود.

وی ادامه داد:‌ اگر به بحث ارتقای کیفی خودروها توجه شود هر سال نمونه‌ای از هر خودرو با همان برند؛ ولی با شکل و شمایل و مشخصات متفاوت تولید و عرضه خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای تکنولوژی تولید خودرو در کشور، خاطرنشان کرد: پرایدی که در سال ۸۹ تولید می‌شود باید با پرایدی که در سال ۸۸ تولید شده متفاوت باشد و در این خصوص باید به بهینه سازی و ارتقای کیفیت خودروها توجه شود.

وی تاکید کرد: ارتقای کیفیت خودروها به معنی آن نیست که فقط برخی تغییرات جزئی در یک خودرو صورت گیرد و از نظر کیفیت رشد چندانی نداشته باشد.

حسینی ادامه داد:‌ ارتقای کیفیت خودروها در چند مرحله قابل انجام است که مرحله اول آن کاهش آلودگی صوتی و محیط‌زیست است. مراحل بعد شامل کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و توان حرکتی خودرو و همچنین تغییر شکل و شمایل و بدنه خودرو است. وی تاکید کرد: خروج خودرو از رده تولید مدنظر نیست، بلکه ارتقای کیفیت محصولات مورد توجه خودروسازان است.